مدیر امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز خبر داد
مدیر امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: دوره آموزشی طرح ملی استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید، کاج ، در استان آغاز شد.
کد خبر: ۲۹۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 14 September 2016
حسین فلاح نژاد افزود: این برنامه به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیز به همت مدیریت امور اجتماعی این اداره کل اجرایی شده است .
وی اضافه کرد: این برنامه به منظور اجرای برنامه پیشگیرانه از سو مصرف مواد مخدر در واحدهای تولیدی و با هدف اینکه در 5 سال آینده شیوع اعتیاد در جامعه کار و تولید به میزان 25 درصد کاهش یابد اجرا شد.
این مسؤول از مزایای این طرح در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید نام برده و گفت: این طرح به جهت افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در خصوص سو مصرف مواد ،جلوگیری از ایجاد درگیری و برخوردهای مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و نیز جلوگیری از هدررفت منابع در استان البرز در حال اجرا است .
فلاح نژاد با اشاره به ضرورت توجه به رویکرد پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کار و تولید افزود: سومصرف مواد مخدر در محیط‌های کاری هزینه‌های جبران ناپذیری مانند خسارات حوادث کار، افزایش حق بیمه غرامت کارگران، پایین آمدن سرعت و کیفیت کار، افزایش غیبت‌های ناشی از بیماری و سرقت و آسیب را در پی خواهد داشت که لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه را در فضای کار و تولید را می‌طلبد.
مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح کارگاه‌های با بیش از 50 تا 500 کارگر در استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند و امید است با اجرای طرح‌های مداخله‌ای و مهارتی وضعیت اعتیاد در محیط های کاری کنترل تا حد زیادی کنترل شود.
وی در خصوص نهادهای ذیربط در اجرای طرح کاج ابراز داشت: این طرح با همکاری معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی، مشاوره فنی موسسه ملی تحقیقات سلامت کشور ونظارت اداره کل پیشگیری از مصرف موادمخدر ستاد مبارزه با موادمخدر کشور اجرایی شده و دراستان البرز نیز این طرح به همت مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان،همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ،دانشگاه علوم پزشکی البرز واداره کل بهزیستی استان البرز برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار