وی تأکید کرد: حضور ناجیان دارای مهارت و آموزش دیده، نقش مهمی در کاهش تلفات انسانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از غرق شدن افراد در دریا دارد.
کد خبر: ۲۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 29 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، یونس رنجکش روز چهارشنبه در کمیته بررسی مشکلات و راهکارهای جذب و بکارگیری ناجیان غریق ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان افزود: باید از افراد با تجربه و آموزش دیده به عنوان ناجیان غریق در طرح های سالم سازی و مناطق خطرآفرین استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: حضور ناجیان دارای مهارت و آموزش دیده، نقش مهمی در کاهش تلفات انسانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از غرق شدن افراد در دریا دارد.

وی از دست اندرکاران هیأت نجات غریق خواست تا با شناسایی یا فراخوان عمومی داوطلبان علاقمند به فعالیت نجات غریق، زمینه های جذب و ارائه مهارت های لازم به آنان را فراهم کنند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های گیلان ضمن اشاره به مزایای معنوی و کار خیرخواهانه ناجیان غریق در نجات جان انسان ها یادآور شد: از نگاه اشتغال زایی و کسب درآمد نیز با توجه به موهبت خدادادی ساحل و دریا در گیلان، این شغل می تواند یک فرصت کسب و کار فصلی نیز به شمار آید.

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی طول نوار ساحلی در استان گیلان و برنامه ریزی های انجام شده برای استفاده از ظرفیت های ساحل و دریا در حوزه گردشگری و همچنین تمایل مردم برای استفاده از این ظرفیت، یکی از فرصت های اشتغالزایی می تواند در بستر هیأت نجات غریق تولید شود . 

رنجکش شرط پذیرش این افراد به عنوان ناجیان غریق را گذراندن دوره های مهارتی و کسب گواهی های آموزشی هیأت نجات غریق عنوان کرد .

وی همچنین بر تأمین و تجهیز امکانات مورد نیاز ناجیان غریق در سواحل تاکید و اضافه کرد: با توجه به حمایت های صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید و تلاش های مجموعه استانداری گیلان با تأکیدات استاندار که در خصوص تأمین نیازهای ناجیان غریق داشته اند، امکانات مورد نیاز امسال برای هر ناجی تهیه و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. 

وی گفت: باید به این امر توجه داشته باشیم که ناجیان غریق ما ، سفیران فرهنگی این استان در ارتباط با گردشگران در سواحل هستند که نقش اجتماعی و فرهنگی آنان در انعکاس فرهنگ گیلانیان و هدایت گردشگران، در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم است.

در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، سرپرست هیأت نجات غریق استان و روسای این هیأت در شهرستان ها نیز حضور داشتند و به بیان مشکلات و برنامه های خود پرداختند.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، 300 کیلومتر نوار ساحلی دارد. سال گذشته حدود 600 ناجی غریق و همیار منجی در مناطق خطرآفرین استان و 33 طرح سالمسازی شامل 66 شناگاه برای خواهران و برادران حضور داشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار