مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: شیراز در نیمه پائیز میزبان نهمین نمایشگاه گردشگری پارس خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵ 11 September 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر مصیب امیری یکشنبه 21 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه تخصصی گردشگری پارس، از چهاردهم آذرماه، در شیراز کار خود را آغاز خواهد کرد.

امیری با بیان اینکه نمایشگاه پارس تا هفدهم آذرماه ادامه خواهدداشت، محل برگزاری این رویداد را، نمایشگاه بین‌المللی شیراز عنوان کرد.

او یادآور شد: با توجه به برخورداری فارس از ظرفیت‌های مختلف گردشگری در حوزه‌های گوناگون، قطعا مناسبی برای برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی خصوصا در بخش بین‌المللی است.

امیری با بیان اینکه تلاش‌ها برای بین‌المللی شدن نمایشگاه پارس تداوم دارد،‌گفت: نمایشگاه‌هایی در این سبک تنها در تهران برگزار می‌شود و استان‌ها معمولا برگزار کننده نمایشگاه‌های منطقه‌ای یا استانی هستند.

او از فعالان حوزه گردشگری در بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی برای حضور فعالانه در این نمایشگاه دعوت و اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها، یک فرصت برای معرفی توانمندی‌ها است و باید از لحظه لحظه آن بهره‌ برد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، در بیان اهداف این نمایشگاه به دعوت از قومیت‌های مختلف از سراسر کشور و سعی در احیای میراث ناملموس هر منطقه در بخش‌های موسیقی محلی، خوراک محلی، پوشاک و صنایع دستی، معرفی فعالان و حوزه‌های مختلف گردشگری و سعی در فراهم کردن هر چه بیشتر زیرساخت‌های مناسب برای رشد و هم‌گامی با بازار جهانی در صنعت گردشگری، شناسایی و معرفی پتانسیل‌های بالقوه در زمینه اکوتوریسم و کمک به بالفعل شدن آنها، آشنایی هر چه بیشتر عامه مردم با مقوله سفر، گردشگری و سازمان‌های فعال و مرتبط در این زمینه، ایجاد چشم‌اندازهای جدید در حوزه گردشگری، کمک به معرفی کسب و کارهای کوچک و نوپا و رشد سریعتر آنها در این صنعت، ارتقاء جایگاه صنعت توریسم و ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر، تلاش برای ایجاد مراودات توریستی و اقتصادی، ترغیب شرکت‌ها و فعالین گردشگری بین‌المللی برای سرمایه گذاری و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی اشاره کرد.

امیری با بیان اینکه مدیریت و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با اداره کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری فارس بوده است،‌ ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه نهم نیز با کیفیتی مطلوب برگزار شود و گفت: تاکنون حضور 25 شرکت و موسسه گردشگری از استان‌های فارس، اصفهان، یزد و تهران و کشورهای مختلف آسیایی و اروپائی، قطعی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار