این تفاهمنامه روز چهارشنبه به امضای وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران رسید
کد خبر: ۲۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 29 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، این تفاهمنامه روز چهارشنبه به امضای وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران رسید.

معاون وزیر علوم در این مراسم گفت : این تفاهمنامه در راستای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فناوری و تجاری سازی آن و درجهت بهره مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی و ظرفیت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری و مراکز رشد منعقد شد.

وحید احمدی خاطرنشان کرد : این تفاهم‎نامه با تأکید بر تجاری سازی دستاوردهای فناوری محققان و فناوران مراکز دانشگاهی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری تدوین شده است.

وی افزود : این تفاهم نامه با نگاه ایجاد شبکه ارتباطی و همکاری پویا بین بخش های تولیدی، صنعت، معدن و کشاورزی در اتاق بازرگانی و مراکز پژوهشی و فناوری تابعه وزارت علوم، در راستای پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی و فناوری و معرفی یافته های نوین آماده تجاری سازی و نیازمند به سرمایه گذاری اجرا می شود.

احمدی تصریح کرد : ارتباط و گسترش همکاری بین نهادهای توسعه فناوری و مراکز صنعتی و بازرگانی می تواند در ارتقاء کمی و کیفی و تحقق اهداف توسعه اقتصاد دانش بنیان تأثیرگذار باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این امراسم؛ با ابراز خشنودی از گشوده شدن افق های روشن اقتصادی حاصل از سیاست های دولت تدبیر و امید، حرکت از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش بنیان را از جمله برنامه های در حال انجام عنوان کرد .

غلامحسین شافعی خاطرنشان کرد : تعامل سازنده و دیپلماسی فعال دولت، وضعیتی متفاوت را برای ایران رقم زده و تاکید کنونی دولت، توسعه همکاری با کشورهای همسایه است.

پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر، نهم و دهم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی منطقه آزاد انزلی در زیباکنار گیلان در حال برگزاری است. 

در این اجلاس روسای اتاق های بازرگانی و جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی کشورهای روسیه ، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان ، ایران و تاجیکستان به عنوان ناظر مدعو حضور دارند. 

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار