فرماندار شفت گفت :
وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) درباره شوراها افزود: هیچ پشتوانه‌ای مهم‌تر، حیاتی‌تر، اساسی‌تر و موثرتر از شورا و مشورت با یکدیگر نیست
کد خبر: ۲۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 29 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،یونس محمودی بعد از ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس شوراهای اسلامی با تبریک این روز به اعضای شوراها و شهرداران، اظهار کرد: شوراها با رای قاطع مردم منتخب می‌شوند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) درباره شوراها افزود: هیچ پشتوانه‌ای مهم‌تر، حیاتی‌تر، اساسی‌تر و موثرتر از شورا و مشورت با یکدیگر نیست.

فرماندار شفت با بیان اینکه شوراهای منتخب از زمان تولد و تاسیس فاصله‌های فکری، فرهنگی و طبقاتی را از بین برده‌اند، ادامه داد: شوراها عامل انبساط بین ملت و دولت هستند.

وی با تصریح بر اینکه باید نهایت تلاش خود را برای رضایتمندی خدا و مردم به‌کار گیریم، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم و رسیدگی به امورات شهری و روستایی مهم‌ترین رسالت شوراها بوده و نگاه تحلیل‌گران و جامعه‌شناسان به شوراها نگاهی توأم با مردم‌سالاری دینی است.

محمودی مردم را به دلیل حضور گسترده آنها در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین تصمیم‌ساز خواند و گفت: نقش ما در مقابل مردم عارضی و ثانوی است.

وی توجه به مبنای تفکر شوراها را مهم خواند و گفت: زمانی که بتوانیم شریعت، دیانت و علم را در کنار هم قرار دهیم آنگاه کارآمد هستیم.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه شوراها مجری نیستند و اختیار تصمیم‌گیری ندارند، یادآور شد: تصمیم‌گیری به‌عهده شهرداران و دهیاران است.

رئیس شورای اسلامی شفت نیز در ادامه جلسه مذکور با اشاره نامگذاری دولت ملت، همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری، تصریح کرد: امیدورایم شوراها نیز این شعار را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و با یکدیگر همدل و همزبان باشند.

علی رضایی با بیان اینکه بر اساس فرموده امام راحل امروز اوج مردم سالاری دینی در شوراها نمایان شده است، به فعالیت خوب شوراهای شهرستان شفت در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در سال جدید نیز مطالبات به حق مردم را اجرایی کنیم.

در مراسم مذکور از تعدادی اعضای شوراهای نمونه شهر و روستای شفت تجلیل شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار