شهردار شیراز گفت: شاخص های بهینه سازی انرژی و اقتصاد مقاومتی در بوستان شهروند که به مرور به افتتاح رسید به طور کامل لحاظ شده است.
کد خبر: ۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۰ 05 February 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه های دهه فجر شهرداری این شهر اظهار داشت: در بوستان هفت هکتاری شهروند وسایل و امکانات ورزشی کامل و هایپر مارکت و رستوران پیش‌بینی شده و در ساخت این پارک مهندسی ارزش و اقتصاد مقاومتی مد‌نظر قرار داشته است.
وی در جریان افتتاح بوستان شهروند در منطقه هفت شهرداری این شهر به نمایندگی از سایر پروژه‌ها، افزود: آبیاری بوستان شهروند به صورت قطره‌ای و تامین آب گرم آن با انرژی خورشیدی خواهد بود ضمن این که شهروندان و مردم این منطقه می‌توانند از محیط پارک برای تفریح و تفرج و برگزاری مراسم خود استفاده کنند.
پاک‌فطرت اظهار داشت: فاز اول بوستان شهروند هفت هکتار است که امکانات مختلف از قبیل آب‌نمایی به طول 500 متر، پیست دوچرخه‌سواری، زمین چمن مصنوعی، زمین بسکتبال، والیبال، 10 میز پینگ‌پنگ، دو میز فوتبال دستی، امکانات صخره‌نوردی و سه ست اسباب‌بازی برای کودکان در آن لحاظ شده و روستاهای قلعه نو، مهرگان و ترکان می‌توانند از این پارک استفاده کنند.
این مدیر شهری یادآور شد: فاز دوم پارک تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد و ما اعلام می‌کنیم اگر خیران بتواند در این بوستان مسجد بسازند از آن حمایت می‌کنیم ضمن این که در فاز دوم این پارک بخشی برای آموزش گیاهان دارویی در نظر گرفته خواهد شد.
به گفته وی، فرهنگسرایی در پارک در حال ساخت است که مساحت آن 3 هزار و 500 متر بوده و از نظر مساحت در بین فرهنگسراها بسیار کم نظیر است و در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. زیرسازی، جدول‌گذاری، موزاییک فرش، آسفالت و پیاده‌روسازی در سه منطقه هفت، سه و یک و همچنین لوله‌گذاری آب‌های سطحی و سرپوشیده کردن جداول و افتتاح یک پارک محله‌ای در زیبا‌شهر به مساحت 2 هزار متر دیگر مواردی بود که شهردار شیراز در شمار پروژه‌های دهه فجر امسال به آن اشاره کرد و گفت: لایروبی رودخانه خشک در منطقه هفت به طول هشت کیلومتر و افتتاح مبلمان شهری در مناطق مختلف، دیگر طرح‌های این دهه بوده و جمع اعتبار این پروژه‌ها 46 میلیارد تومان است.
شهردار شیراز اضافه کرد: پروژه باغ هنر نیز آماده بود اما چون قول داده بودیم تا پروژه‌ای صد‌درصد کامل نباشد آن را افتتاح نخواهیم کرد این پروژه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در ایام دهه فجر افتتاح نخواهد شد.
ابراهیم شعرا عضو شورای شهر شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: بیشتر پروژه‌های دهه فجر شهرداری در مناطق سه و هفت بوده که در شمار جنوبی‌ترین مناطق شهر هستند و استفاده از زهکشی و انرژی خورشیدی در این بوستان می تواند الگویی در زمینه بهینه‌سازی انرژی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار