مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت به فرا رسیدین ایام بازگشایی مدارس ، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پایان تعطیلات تابستان و افزایش تقاضا برای برخی از کالاها و خدمات ، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از تاریخ 15 شهریورماه سالجاری لغایت 15 مهرماه در سطح استان برگزار می گردد
کد خبر: ۲۹۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰ 05 September 2016

محمد رفیع سلطانزاده در ادامه در خصوص اهداف طرح ویژه ی نظارتی اعلام داشت: در این طرح تمرکز در بخش کالا ، بخش خدمات و موارد مهم نظارتی خواهد بود .

سلطانزاده ادامه داد: در بخش کالا نظارت برواحدهای عرضه کننده انواع لوازم التحریر و واحدهای عرضه کننده انواع کیف ، کفش ، پوشاک و ... و در بخش خدمات نیز نظارت بر عملکرد آموزشگاهها و مدارس غیر انتفاعی در دریافت شهریهای مصوب از آموزش و پروش و برنحوه فعالیت شرکتهای هوایی ، زمینی و دفتر فروش آنها ، حمل و نقل درون شهری و برون شهری و نظارت بر نحوه فعالیت خدمات صنفی ( آرایشگران ، خیاطان و ... ) خواهد بود .

وی در رابطه با موارد مهم نظارتی در طرح ویژه نظارتی ویژه بازگشایی مدارس ابراز داشت: نظارت ویژه بر رعایت نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور برای کالاها و خدمات ارائه شده به مردم، نظارت بر رعایت درصد سودهای خرده فروشی و عمده فروشی کالاها ( با توجه به فاکتورهای مربوطه )، نظارت بر اجرای قیمت های مصوب در پایانه های مسافربری ، نظارت بر اجرای قیمتهای مصوب ریلی ، نظارت برنحوه فروش بلیط های پرواز های داخلی، نظارت بر نحوه ارائه خدمات در اتوبوس های ویژه بر اساس ضوابط از جمله موارد مهم مدنظر در اجرای این طرح می باشد .

وی خاطرنشان کرد: طرح ویژه نظارتی ایام بازگشایی مدارس از طریق استقرار اکیپهای بازرسی در قالبهای اکیپهای سیار و ثابت پایانه های مسافربری بین شهری و از طریق برگزاری گشتهای مشترک تخصصی با ارگانها و دستگاههای ذیربط از قبیل اتحادیه ها و مجامع امور صنفی ، سازمان حمل و نقل پایانه ها ، تغزیرات حکومتی ، آموزش و پرورش و ... برگزار خواهد شد .

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در پایان از هم استانیها به عنوان بازوی این سازمان در امر نظارت یاد کرد و گفت: مردم می توانند در این زمینه نقش موثری ایفا نمایند و در صورتی که هر گونه تخلفی از جمله گرانفروشی،کم فروشی و سایر تخلفات اقتصادی را مشاهده نمودند مراتب را از طریق سامانه تلفن 124 اطلاع تا بازرسان در سریعترین زمان ممکن به این موضوع رسیدگی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار