وی افزود: با هماهنگی فرماندار این تغییرات به اطلاع عموم مردم رسیده و امیدواریم با صبوری در ماه‌های آینده شاهد کیفیت بهتری از آب شرب شهر باشیم
کد خبر: ۲۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 28 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،فرشید روح‌الامین عصر امروز در جلسه شورای بهداشت این شهرستان اظهار کرد: آبرسانی به شهر صومعه‌سرا در دو مقطع صورت گرفته و مرحله نخست آن در دهه فجر سال 93 افتتاح و در این مرحله شبکه آب جدید وارد شده که برخی تغییرات را در مسیر آبرسانی ایجاد کرده است.

وی افزود: با هماهنگی فرماندار این تغییرات به اطلاع عموم مردم رسیده و امیدواریم با صبوری در ماه‌های آینده شاهد کیفیت بهتری از آب شرب شهر باشیم.

این مسئول آب شرب جدید صومعه‌سرا را دارای کیفیت بسیار بالایی دانست و گفت: آب شهر صومعه‌سرا از نظر املاح معدنی موجود در آن و میزان کیفیت در حد بالایی است.

وی به قدیمی بودن شبکه آبرسانی و لوله‌های آن در صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: فشار سیستم بالا بوده و قدیمی بودن شبکه لوله‌ای آبرسانی روی کیفیت آن تاثیر می‌گذارد.

روح‌الامین با بیان اینکه با آغاز فصل گرما و تابستان نظارت‌ها روی آب آشامیدنی بیشتر شده است، یادآور شد: سعی می‌کنیم در این فصول کیفیت میزان کلر آب نیز مورد نظر قرار گیرد و در همه جا یکسان باشد.

وی با اشاره به بازدیدها و نظارت‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر افزود: این بازدیدها و بررسی‌ها بدون همکاری و هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان محقق نمی‌شد.

مدیر آبفای صومعه‌سرا به موضوع مشکلات مردم در حوزه میدان ولی عصر (عج) که ورودی شهر صومعه‌سرا است، اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از ساختمان‌ها که در این محدوده ساخته شده‌اند دارای ارتفاع مناسبی نبوده و از ارتفاع کمی برخوردار هستند.

وی مشکل این محدوده را فنی دانست و تصریح کرد: هیچ مشکل اعتباری برای فاضلاب این منطقه وجود ندارد و اگر مشکلی باشد مربوط به ساخت و ساز ساختمان در این منطقه است غیراصولی بوده و از کف ارتفاعی مناسبی برای فاضلاب‌کشی برخوردار نیستند.

روح‌الامین تنها راهکار موجود برای برطرف شدن این معضل و مشکل را استفاده از لجن‌کش برای تخلیه چاه‌های فاضلاب منطقه بیان کرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی صومعه‌سرا نیز در ادامه جلسه مذکور با بیان اینکه شبکه آب سانی روستایی این شهرستان یک‌هزار و 200 کیلومتر است، گفت: این میزان شبکه لوله‌کشی برای حدود 14 هزار مشترک در حوزه آب و فاضلاب روستایی است.

مجید فلاح با بیان اینکه این امر نشان‌دهنده میزان بالای استفاده روستاییان شهرستان از آب شرب مناسب است، تصریح کرد: در هفته گذشته 17 مورد شکستگی انشعابات لوله‌های آب روستایی در روستای «هند‌ه‌خاله» گزارش شده که ترمیم شده است. 

وی در پایان توضیح داد: برای ترمیم و بازسازی تعداد شکستگی مذکور حدود 5 میلیون تومان هزینه شده  ضمن اینکه روزانه 11 کیلوگرم کلر برای ضدعفونی کردن آب روستایی مورد استفاده قرار گرفته که تهیه این میزان کلر یکی از مشکلاتی آب و فاضلاب روستایی صومعه‌سرا است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار