وی اظهار داشت : 70 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از بررسی، 18 مقاله به صورت شفاهی و 30 مقاله نیز به صورت پوستر برای ارایه انتخاب شده است.
کد خبر: ۲۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 28 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،دبیر علمی همایش ملی شناخت راهکارهای توسعه گیلان گفت : این همایش با هدف شناخت قابلیت ها و چالش های توسعه استان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می شود.

مجید یاسوری، افزود : این همایش توسط دانشگاه گیلان با حمایت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ، استانداری گیلان و تعدادی از نهادها و ارگان ها برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت : 70 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از بررسی، 18 مقاله به صورت شفاهی و 30 مقاله نیز به صورت پوستر برای ارایه انتخاب شده است.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به شرایط خاص محیطی ، اقتصادی و اجتماعی گیلان، محدودیت زمین و در نتیجه پایین بودن سرانه زمین ، تغییرات شدید کاربری زمین، شکنندگی محیط زیست، آلودگی منابع آب و خاک و بارگذاری شدید فضا از جمله مهمترین مسایل توسعه استان گیلان محسوب می شود. 

وی بیان کرد : به همین منظور ایجاد توازن منطقه ای، افزایش کارایی منطقه، حفاظت از محیط زیست، جهت دهی به جریان مهاجرت ، توزیع بهینه جمعیت و منابع، تهیه و اجرای برنامه ریزی بلند مدت در گیلان دارای ضرورت دوچندان است که دانشگاه گیلان در راستای رسالت علمی خود برای برگزاری همایش ملی شناخت راهکارهای توسعه گیلان اقدام کرده است.

دبیر علمی همایش ملی شناخت راهکارهای توسعه گیلان تصریح کرد: برگزاری میزگرد راهکارهای توسعه گیلان با شرکت برخی از مدیران دستگاههای اجرایی و صاحب نظران دانشگاهی از دیگر برنامه های این همایش است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی رضازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
اقدامی در خور تحسین است میتوان در خصوص پتانسیل های موجود در یک استان و موانع راه توسعه به مباحث علمی و رهیافت های آن روی آورد ولیکن نمیتوان آنرا از سیاستهای کلان سیاسی و اقتصادی دولت منفک نمود چه بخش اعظم عقب افتادگی گیلان با وجود فراهم بودن همه شرایط برای توسعه چه صنعتی و کشاورزی به ضعف تدبیر دولتمردان گذشته بر میگردد کدام برنامه موجب تعطیلی و ورشکستگی کارخانه های رشت گردید کدام سیاست سرمایه ها را بجای هدایت بسمت تولید به بازار دلالی و واسطگی و ساخت و ساز غیر مجاز حتی در مزارع و جنگلها وتغییر کاربری آنها جهت داد چه برنامه هایی صنعت تولید ابریشم و چای را تا آسانه نابودی پیش برد کدام برنامه داشته های استان را بنابودی کشاند تراکم جمعییت در شهر ها زنگ بحران زیست محیطی را بصدا در آورده تالابها ی انزلی و لنگرود و رودسر در حال نابودی اند انواع گونه های گیاهی و جنگلی وجانوری رو به زوالند وزیدن باد های گرم موسمی لحظه به لحظه در حال شدت گرفتن اند سونامی سرطان بر اثر کاربست غیر کارشناسی سموم وارداتی مدتهاست در گیلان و مازندران بیداد میکند بارنهای اسیدی تتمه جنگلهای مانده را تهدید میکند این همه از سیاتهای غیر عقلایی کلان سرچمه میگیرد که بایسته است ابتدا به ریشه آنها پرداخت تا مسیر توسعه را پیدا کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار