صادق خان شهردار بانفوذ لندن در یادداشتی که روز یکشنبه در نشریه آبزرور منتشر شد، به صورت غیرمنتظره از 'اون اسمیت' رقیب جرمی کوربین در انتخابات رهبری حزب کارگر حمایت کرد.
کد خبر: ۲۸۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 21 August 2016
صادق خان شهردار بانفوذ لندن در یادداشتی که روز یکشنبه در نشریه آبزرور منتشر شد، به صورت غیرمنتظره از 'اون اسمیت' رقیب جرمی کوربین در انتخابات رهبری حزب کارگر حمایت کرد.

به گزارش ایرانا، صادق خان که در جریان انتخابات شهرداری لندن از حمایت صریح کوربین برخوردار بود، در این یاددداشت گفت: « ناکامی کوربین در بسیج حمایت مردم از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در جریان همه پرسی 23 ژوئن، نشان داد، که او نمی توانند حمایت رای دهندگان را با خود همراه کند.»
 
صادق خان افزود: جرمی کوربین قبلا ثابت کرده است که قادر به ساماندهی یک گروه کاری موثر نیست و در کسب اعتماد مردم انگلیس و احترام گذاشتن به آنان شکست خورده است.
وی با بیان اینکه جرمی کوربین به لحاظ شخصی بدترین موقعیت را در مقایسه با سایر رهبران حزب کارگر داشته است، اظهار داشت: « من نگرانم، زیرا نمی توانیم به راحتی به همین شیوه ادامه دهیم.»
 
صادق خان گفت که جرمی کوربین در حال حاضر حمایت 80 درصد از نمایندگان پارلمانی حزب کارگر را از دست داده است.
شهرداری لندن از اعضای حزب کارگر اصلی ترین حزب مخالف دولت محافظه کار انگلیس، خواست در انتخابات رهبری این حزب، 'اون اسمیت ' را به جای جرمی کوربین به عنوان رهبر کارگر انتخاب کنند.
 
وی هشدار داد که در صورت رای اعضای حزب کارگر به جرمی کوربین، محافظه کاران بار دیگر در انتخابات عمومی سال 2020 میلادی پیروز خواهند شد.
 
حزب کارگر انگلیس از زمان برگزاری همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه) که منجر به رای شوک آور انگلیسی ها به برگزیت شد، دچار بحران رهبری است.
 
انتخابات پیش از موعد رهبری حزب کارگر، نیز به دنبال استعفای اکثر اعضای کابینه در سایه و رأی عدم اعتماد اکثر نمایندگان پارلمانی این حزب به جرمی کوربین صورت می گیرد.
 
براساس اعلام حزب کارگر درخصوص انتخابات رهبری این حزب، در 22 آگوست قرار است اوراق رأی گیری از طریق ایمیل و یا پست به اعضای این حزب فرستاده شود و تا 21 سپتامبر آینده اعضای یاد شده فرصت دارند که از بین دو نامزد یعنی جرمی کوربین و اسمیت اون، یک نفر را انتخاب کنند.
 
نتیجه انتخابات رهبری حزب کارگر قرار است در 24 سپتامبر در اجلاس سرتاسری این حزب در شهر لیورپول اعلام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار