کد خبر: ۲۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 26 April 2015
 رییس سازمان چای از آباد کردن 2000 هکتار از باغات چای رها شده سالهای گذشته و ورود به چرخه دوباره تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا ، محمدولی روزبهان در گردهمایی ناظران خرید و مالی سازمان چای کشور اظهار کرد: در سال گذشته با اقداماتی که توسط دولت تدبیر و امید و حمایت همه مسئولین در زمینه چای انجام شد شرایط بسیار مناسبی به وجود آمده و شاهد رونق دوباره صنعت چای هستیم.

وی ادامه داد: اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در اسفند سال گذشته و افزایش ۲۱ درصدی آن نسبت به سال زراعی گذشته، پرداخت تسهیلات به زراعی و اجرای موفقیت آمیز طرح به زراعی و تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای کشور با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومان و مشارکت 25 هزار و 500 نفر از کشاورزان چایکار در عضویت آن از جمله اقدامات انجام شده در راستای حمایت از صنعت چای کشور یاد کرد.

رئیس سازمان چای کشور تاکید کرد: وقتی معتقدیم چای ما صددرصد کیفی، عاری از هرگونه سم و همچنین ارگانیک است و سایر کشورها نیز دنبال چای سالم هستند از همین رو باید نه فقط برای داخل کشور بلکه زمینه تامین چای مصرفی سایر کشورها و در واقع صادرات را نیز فراهم کنیم.

روزبهان افزود: با اقدامات خوبی که از کشاورزان چایکار از جمله هرس باغات، شخم و کودپاشی بموقع و همچنین نزولات جوی مناسب در سال زراعی جاری شاهد بودیم از مواد اولیه بسیار خوبی برخورداریم و سیاست سازمان چای کیفی‌سازی تولید چای برای سالجاری است.

به گزارش ایسنا، ۵۰ هزار خانوار کشاورز چایکار، ۲۰ هزار هکتار باغ چای و ۱۶۰ واحد چایسازی در استان های گیلان و مازندران در زمینه صنعت چای فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار