کد خبر: ۲۷۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 09 August 2016


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: اولویت ما در سال جاری رفع مشکلات واحدهای نیمه‌تعطیل است.

ایرج موفق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از پایه‌های اصلی دست‌یابی به پیشرفت و توسعه پایدار اقتصادی، واحدهای تولیدی و صنعتی بومی هستند و اگر نتوانیم از تولیدکنندگان داخلی حمایت لازم را داشته باشیم، به طور قطع برای دست‌یابی به توسعه اقتصادی با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

وی تصریح کرد: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی سال جاری را تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری‌ فرموده‌اند و همه باید در این راستا حرکت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی در این استان گفت: البرز با بهره‌مندی از ظرفیت بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی و استقرار بیش از یکصد برند ملی، یکی از استان‌های صنعتی کشورمان به شمار می‌آید.

موفق گفت: متاسفانه برخی از این واحدها در سال‌های گذشته و بنا به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها و مشکلات مربوط به تامین نقدینگی و مواد اولیه با مشکلاتی روبه‌رو شدند.

وی بیان داشت: به صورتی که تعدادی از این واحدها به صورت نیمه‌تعطیل بوده و برخی از صنایع و کارخانه‌ها نیز با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: به طور قطع برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید ابتدا مشکلات این واحدها را برطرف کنیم، به همین دلیل اولویت نخست ما احیای واحدهای نیمه‌تعطیل در البرز است.

موفق گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان البرز طی سال جاری انجام شده و بخشی از واحدهای نیمه‌تعطیل احیا شده‌اند.

وی اظهار داشت: با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی، می‌توانیم تا پایان سال جاری بخش مهمی از این واحدها را احیا کرده و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در استان البرز را به سمت تولید با حداکثر ظرفیت هدایت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان تصریح کرد: به طور قطع تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار