شهردار طبس گفت: اداره های دولتی 160 میلیارد ریال به این نهاد خدمات رسانی شهری بدهکار هستند، این مبلغ رقم مستندسازی شده است و ممکن است به بیش از این مبلغ هم برسد.
کد خبر: ۲۷۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 08 August 2016
« پیام بخشی طوسی» به مناسبت 17مرداد، روز خبرنگار افزود: به اداره های مربوط در این خصوص نامه نوشته شد و از معاون استانداری خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و حتی استاندار نیز خواهش کردیم که به این موضوع پیگیری و رسیدگی کنند.
سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی هفته قبل بر پرداخت طلب نهادهای دولتی به شهرداری های استان تاکید کرد و هشدار داد: در صورت کوتاهی نهادهای دولتی در پرداخت هزینه ها، مبلغ بدهی از بودجه این نهادها کم و به حساب شهرداری ها واریز خواهد شد.
وی در خصوص تعویق حقوق کارگران شهرداری طبس هم گفت: حقوق نیروهای شهرداری شامل رسمی، پیمانی و قراردادی تا پایان خرداد ماه و اضافه کار آنان تا فرودین ماه 95پرداخت شده است.
وی در مورد نیروهای شرکتی شهرداری اظهار کرد: مشکل بانکی که در طبس پیش آمده بود پرداخت حقوق کارگران شرکتی به تعویق افتاد که این مشکل رفع شده است و حدود دو ماه حقوق این نیروها پرداخت می شود.
وی در خصوص صدور پروانه ساختمانی بیان کرد: هرکسی در حریم و محدوده شهر بخواهد ساختمانی بنا کند باید از شهرداری پروانه دریافت کند.
وی تاکید کرد: در این خصوص برای شهرداری تفاوتی بین شخص حقیقی و حقوقی وجود ندارد و حتی اگر پروانه رایگان در قانون برای وی پیش بینی شده باشد بدون اخذ پروانه حق فعالیت ساختمانی نخواهد داشت.
طوسی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان ساخت و ساز نیز یادآور شد: هر ساختمانی که بدون پروانه باشد در مرحله اول به مالک اخطار داده خواهد شدو در صورت بی توجهی حتما ساختمان پلمپ می شود و سال 94 شهرداری شدیدترین برخوردها را با متخلفان انجام داده است.
شهردار طبس ادامه داد: در یک سال گذشته 80 درصد از کوچه های خاکی این شهر تاریخی آسفالت شده است و این درصد شامل بخش هایی که در طرح جامع شهری به محدوده اضافه شده است، نمی شود.
وی همچنین یادآور شد: در یکسال گذشته در 18 نقطه شهر طرح آسفالت معابر اجرا و 31 میلیارد و 600 میلیون ریال بودجه هزینه شده است.
وی در خصوص احداث پارک بانوان نیز گفت: احداث پارک بانوان هزینه بسیار زیادی دارد و پارک هایی وجود داردکه 20 سال از ساخت آنها می گذرد اما هزینه های زیادی برای شهرداری دارند.
وی ادامه داد: در صورت اجرای چنین طرحی، علاقه مند هستیم نه فقط یک بوستان یا پارک احداث کنیم بلکه مرکز فرهنگی ورزشی برای بانوان شهر ایجاد شود.
به گفته وی در مدت یک سال گذشته، سه بوستان در شهر طبس احداث، چهار بوستان محله ای تکمیل و سکوهای نهرین به عنوان تنها تفرجگاه شهروندان طبسی در حال احداث و تجهیز است که تاکنون 13میلیارد و 500 میلیون ریال به طور کلی در این بوستان ها هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در همین مدت 70 هزار متر مربع روشنایی و سیستم آبیاری در میدان ها، بوستان ها و بلوارهای سطح شهر توسط واحد تاسیسات شهرداری انجام شد.
شهر طبس مرکز این شهرستان در فاصله 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار