فرماندارایوان گفت:
فرماندار ایوان گفت:خطری بزرگ به نام اعتیاد، پشت دیوارهای خانه ماست.
کد خبر: ۲۷۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 06 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سلامت جامعه در گرو میزان حمایت و دغدغه افراد، نسبت به مسائل و موضوعات تهدید آمیز در آن جامعه است که البته نباید در حد حرف و شعار و یا ثبت بر کاغذ متوقف شود بلکه برای اجرایی و عملیاتی شدن آن باید تلاش کرد و برای عملیاتی شدن یک پروژه، علاوه بر ابزار و امکانات، برنامه‌ریزی، ارائه راهکار و تقسیم وظایف نیز لازم است .

وی افزود: خطری بزرگ به نام اعتیاد، پشت دیوارهای خانه ماست لذا باید همه مسئولین و مردم، در این مورد احساس مسئولیت و تعهد کنند و نباید تنها به برنامه‌های مکانیکی و برگزاری کلاس‌های آموزشی اکتفا کرد بلکه باید به شکل منسجم و همه جانبه در راستای تقویت و تثبیت نشاط اجتماعی حرکت کرد .

فرماندار ایوان اضافه کرد: متأسفانه افرادی که می‌خواهند در راستای ایجاد شور و نشاط و شادابی مردم برنامه‌ای اجراکنند، گاه با برچسب‌های ضد ارزشی تخطئه می‌شوند و موانع و مشکلات متعددی بر سر راه اجرای برنامه‌های آنها قرار می‌دهند و افراد تریبون دار هم فقط به بیان مشکلات، آن هم به شکلی اغراق آمیز و یک سویه مشغول هستند و هیچ گاه یک راهکار مقبول و قابل اجرا ارائه نداده‌اند .

بسطامی یادآور شد: در وضعیت کنونی اتکاء بر ظرفیت و توانمندی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، یکی از راه‌های برون‌رفت از بحران آسیب‌های اجتماعی است و باید به نحو مطلوب و شایسته از ظرفیت این سمن‌ها بهره گرفت .

وی ادامه داد: خوشبختانه شهرستان ایوان با داشتن 17 سازمان و مؤسسه غیردولتی و مردم‌نهاد و افرادی خیر و نیک اندیش، افق روشنی برای تقلیل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را داراست و با هم‌اندیشی با خیرین و بیان اثرات مثبت کمک‌های آنان می‌توان به گونه‌ای مطلوب‌تر و بیشتر از کمک‌های آنان بهره گرفت .

«رضا صادقیان» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز طی سخنانی گفت: رویکرد ما به مسئله مواد مخدر نباید ساده انگارانه باشد و فراهم نشدن شرایط مقابله‌ای و واکسیناسیون فرهنگی پیشگیری، هر لحظه و در هر مکان برای جامعه ما عامل تهدید کننده‌ای است .

وی افزود: متأسفانه در خصوص جذب خیرین و ایجاد شبکه خیرین در سطح استان، هنوز کار مناسبی صورت نگرفته و لازم است طی همایشی به تبیین صحیح نقش خیرین و ایجاد رغبت جهت ورود آنان به حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر اقدام شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار