کد خبر: ۲۷۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 06 August 2016

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: اسلام در حال تغییر سیمای ژئوپولتیک جهان و مناسبات جهانی است.

 به گزارش تابناک لرستان ، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: اسلام در حال تغییر سیمای ژئوپولتیک جهان و مناسبات جهانی است.
 سردار حسین سلامی روز شنبه درنشست با معاونان علمی و پژوهشی سپاه کشور در خرم آباد افزود: دوره رنسانس بر شانه های جهان اسلام استوار شده جایی که نقش دانشمندان در پیشرفت علوم بشری از قرن هفتم تا دوازدهم را خارجیها عصر طلایی اسلام نام نهاده اند.
وی اضافه کرد: جهان اسلام به واسطه وجود دانشمندانی چون ابن سینا که کتاب قانون او 700 سال در مراکز علمی جهان تدریس شد و خوارزمی که الگوریتم را ازاو گرفته اند و جابرابن حیان، ابو نصر فارابی و الزهراوی پدر علم جراحی نوین به مرکز علمی جهان تبدیل شد.
وی ادامه داد: در این بین تفکری که معتقد بود مسلمانان باید تنها بر روی علوم دینی کار کنند و کار بر روی دیگر علوم به دیگران واگذار شود، حمله مغول ها و از بین رفتن متون و مراکز علمی و رنگ باختن علوم جهان اسلام در برابر اروپا بوده است.
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه جهان در حال رجعت به طب ابن سینا است، اظهار کرد: هیچ گاه فکر نکنید که اشکالات کوچکی که به نظام گرفته می شود شکوه و عظمت انقلاب اسلامی را تحت تاثیر قرار می دهد.
سردار سلامی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی گفت: تمدن هایی که بر ارزش صحیح و انسانی استوار نبوده اند جز اسارت و بردگی انسان، کشتار و قتل عام ثمره دیگری نداشتند.
وی بیان کرد: از این جمله می توان به تمدن غرب اشاره کرد که پیشرفت های مادی را در اختیار دارد و هر چه پیشرفت می کند ابزارهای بشتری برای نابودی بشر به دست می آورد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با مشاهده ظهور و سقوط تمدن ها در می یابیم افول ارزش های اخلاقی و فاصله گرفتن از یک جامعه انسانی دچار فروپاشی آنها شده، کما اینکه غرب در این تناقض قرار دارد.
سردار سلامی افزود: بعد از انقلاب، اسلام در غرب با سرعت شگفت انگیزی گسترش یافت و سالانه 50 هزار نفر انگلیسی مسلمان می شدند، نام مبارک رسول خدا، فاطمه و اسما فراوان ترین نامی است که برای خود و فرزندانشان انتخاب می کنند.
وی افزود: ظهور تکفیری های سناریوی غرب برای ایجاد نفرت ازاسلام و جلوگیری از گسترش این دین در جهان بود درحالیکه در مکتب ما کشتن یک انسان مانند کشتن تمام بشریت است.
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز شاهد فروپاشی اخلاقی غرب و اروپا هستیم به نحوی که خودشان اعتراف می کنند این جوامع غربی به دلیل غرق شدن در ابتذال در حال نابودی هستند.
به گفته وی دشمنان قصد داشتند نظم سیاسی خود را بر ما تحمیل کرده و ما را وادار کنند که به اراده سیاسی آنها واکنش نشان دهیم و دوستان و دشمنان خود را بر اساس میل آنها انتخاب کنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مقیاس جنگ فرهنگی علیه ما نیز یک مقیاس جهانی است و یک جنگ جهانی فرهنگی اسلامی را علیه انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم.
وی اظهار کرد: اکنون صدها شبکه ماهواره ای با ایجاد شبهه، تردید و القای ارزش های غربی به منظور سست کردن ارزش ها و ابتذال جوانان فعالیت می کنند.
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران افزود: اگر در عرصه علمی و فناوری نیز دشمان علیه ما می جنگند، این جنگ هم جهانی است.
سردار سلامی با بیان اینکه راز حیات هر ملت در قوی شدن است، ادامه داد: دشمن در این جنگ به ترور دانشمندان هسته ای روی آورد.
وی گفت: در این راستا دو راه حل فراروی ملت ها وجود دارد، یا باید تسلیم اراده قدرت های بزرگ شد، با نقشه های سیاسی آنها در جهان همراهی کرد و به عناصر و المان فرهنگ دشمن واکنش مثبت نشان داد و یا باید به اندازه ای قوی بود که در مقابل آنها جنگید و موفق زندگی کرد.
وی با تاکید بر اینکه راه سومی وجود ندارد، گفت: جمهوری اسلامی جنگ های مختلفی را در این 38 سال شاهد بوده و تمام نبردها برای تسلط نظام سلطه بر تمام عالم طراحی شده است.
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران تاکید کرد: راه بقای پیشرفت، شرف، امنیت و رفاه ما همه در گرو قوی شدن است.
سردار سلامی بیان کرد: باید به اندازه شکل دهی به یک تمدن نوین برنامه سازی و قدرت سازی کنیم و هم اکنون نیز در حال پی ریزی یک تمدن هستیم.
وی گفت: نظام ما مدل نقش تمدن اسلامی است و جنگ دشمن نیز برای جلوگیری از شکل گیری ازاین مدل است چراکه اگر این مدل موفق شود قابلیت تکثیر پیدا می کند.
وی ادامه داد: مدل های موفق، جغرافیای تاثیر و شعاع نفوذ ایجاد می کنند و به سرعت بر هندسه قدرت جهان تاثیر می گذارند و نظام موازنه قدرت جهان را تغیر می دهند.
سردار سلامی اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که در هندسه قدرت جهان یک ضلع موثر قاطع و قابل مشاهده باشیم چون دریافته ایم که در این نظام جهانی ضعیف نابود می شود.
وی با بیان اینکه باید با قدرت از اراده دشمن عبور کنیم، افزود: باید برای تمدن سازی در جهان قدرتمند عمل کرد.
سردار سلامی گفت: بسیج علمی پرچمدار حرکت علمی، تعیین کننده و سرنوشت ساز برای انقلاب و نظام ما هستند و مادامی که حرکات علمی و فناورانه به یک شبکه هم پیوسته تبدیل شود اثرگذاری آن افزایش می یابد.
وی افزود: انتقال تجربه، روش ها و سبک های علم و تبدیل آنها به فناوری و انتقال فناوری ها از ملزومات اساسی در حوزه شتاب گرفتن در عرصه پیشرفت های علمی است.
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران تاکید کرد: با توجه به اینکه رهبری مساله جهاد کبیر را مطرح فرمودند نباید از کفار تبعیت کنیم و با گذشت 38 سال همچنان در جهاد کبیر قرار داریم.
سردار سلامی رمز وفقیت درجهاد کبیر را عدم تبعیت از دشمن دانست و ادامه داد: اگر از کفار تبعیت کنیم عقب مانده خواهیم ماند و بر اساس کلام قرآن دشمنان ما را به عقب برمی گردانند.
وی گفت: امروز دشمن عرصه اقتصادی را به یک جنگ علیه ما تبدیل کرده است و مقیاس این جنگ هم جهانی بوده و ایران هنوز تحت تاثیر اقتصادهای برتر قرار دارد.

***رشد فناوری در سپاه
وی همچنین گفت: تشکیل قرارگاه پیشرفت علمی در ستاد کل مطرح و پیگیری شده و محوریت آن با پیگیری های صورت گرفته به بسیج واگذار شد.
سردار سلامی بیان کرد: معاونت علمی و پژوهشی بسیج نیز در این راستا طرحی را تهیه کرده که با تصویب آن در ستاد کل، هسته های مختلفی برای ایجاد این قرارگاه تشکیل و نیازهای کشور شناسایی می شوند.
وی افزود: موقعیت دانش و پژوهش و فناوری در مجموعه سپاه در حال رشد است اما باید جایگاه خوبی در برنامه پنج ساله برای این عرصه ایجاد کنیم.
نشست سه روزه سراسری معاونت های علمی، پژوهشی و فناوری سپاه در خرم آباد با هدف بازخوانی برنامه ها و سیاست گذاری های سال 95 آغاز شده است.
در این نشست معاونت های علمی، پژوهشی و فناوری در سه کارگروه اصلی تقسیم شده و استان های مختلف برنامه و گزارش کار خود را اعلام خواهند کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار