البرزی‌ها بیشتر از میانگین جهانی برق مصرف می‌کنند
البرزی‌ها در سال حدود چهار و نیم میلیارد کیلووات برق مصرف می‌کنند که به مراتب بالاتر از استانداردهای و میانگین‌های جهانی است.
کد خبر: ۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ 04 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: نشست خبری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز در حالی برگزار شد که خبرنگاران پرسش‌های زیادی درباره نحوه خدمات‌رسانی این شرکت داشتند.
برق‌رسانی به مناطق محروم،‌ چرایی اشکالات در خدمات‌رسانی به واحدهای مسکن مهر، نحوه برخورد با سرقت کابل‌‌های برق و آسیب‌های شرکت برق به واسطه انشعاب‌های غیر مجاز از جمله سوالات خبرنگاران بود.
ناصر اسکندری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز در پاسخ به پرسش‌های اصحاب رسانه آمار قابل توجهی درباره مشکلات این شرکت ارائه کرد، ‌از جمله آنکه از وجود 10 هزار انشعاب غیر مجاز در استان البرز خبر داد و گفت: بخش مهمی از انشعاب‌های غیر مجاز به واسطه ساخت‌ و سازهای غیر قانونی است.
وی برخورد و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی و همچنین تسریع واگذاری کنتور به واحدها را راه‌های جلوگیری از افزایش انشعاب‌های غیر مجاز دانست.
موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، درباره سرقت کابل‌های برق بود که مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در این رابطه اظهار داشت: در سال‌های اخیر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برخورد قاطعی با سارقان داشتند و همین امر موجب کاهش سرقت کابل‌های برق شده است.
اسکندری متذکر شد: البته تا نقطه مطلوب فاصله داریم و لذا نیاز است که دستگاه‌های انتظامی، قضایی و نظارتی و همچنین شهروندان همکاری بیشتری با ماموران اداره برق داشته باشند.
مهمترین آماری که این مسئول طی جلسه فوق ارائه کرد، متضرر شدن شرکت توزیع برق به واسطه سرقت تجهیزات و همچنین انشعاب‌های غیر قانونی بود.
اسکندری اعلام کرد: متاسفانه ما  سالانه بیش از 20 میلیارد تومان تنها به واسطه انشعاب‌های غیر مجاز متضرر می‌شویم و در حقیقت باید گفت این ضرر به کل استان البرز به ویژه مردم تحمیل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان مصرف برق در استان البرز اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمارها در کل استان بیش از 152 هزار انشعاب قانونی برق وجود دارد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز افزود: این مشترکان در سال حدود چهار و نیم میلیارد کیلووات برق مصرف می‌کنند که به مراتب بالاتر از استانداردهای و میانگین‌های جهانی است.
اسکندری در پایان اظهار داشت: به این میزان مصرف برق،‌ باید انشعاب‌های غیر مجاز و سرقت برق را هم اضافه کرد و اگر صرفه‌جویی اولویت‌ مردم نباشد، در سال‌های آینده با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار