خطبه های نماز جمعه شهرستانها
به گزارش تابناک ، خطبه های نماز جمعه این هفته نیز در شهرستان های مختلف استان اردبیل برگزار شد و ائمه جمعه استان علاوه بر محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن و قدردانی از دولت به خاطر اجرای طرح تحول سلامت ، هر کدام نقطه نظرات خاصی را نیز بیان کردند.
کد خبر: ۲۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲ 25 April 2015

به گزارش تابناک ، خطبه های نماز جمعه این هفته نیز در شهرستان های مختلف استان اردبیل برگزار شد و ائمه جمعه استان علاوه بر محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن و قدردانی از دولت به خاطر اجرای طرح تحول سلامت ، هر کدام نقطه نظرات خاصی را نیز بیان کردند.

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر از دولت خواست با جدیت بیشتری با پدیده زمین خواری و کوه خواری مبارزه کند.

وی با اشاره به این که منابع طبیعی جزو ثروت عمومی بوده و حفظ و حراست از آن وظیفه دولت است افزود: مقام معظم رهبری در زمینه جلوگیری از پدیده زمین خواری و کوه خواری دغدغه دارند و باید به این مسائل رسیدگی شود.

وی همچنین از نحوه واگذاری زمین های آغ بولاغ این شهرستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.


حجت الاسلام یدالله صفری امام جمعه گرمی آل سعود و آل یهود را دو روی یک سکه و غاصب قبلگاه اول و دوم مسلمانان دانست و گفت: آل سعود با دشمنی و حمله به یمن خود را تحقیر کرد و ناکارآمدی عربستان در مقابل یمن مشهود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رضایت مردم از طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: برای تامین پزشک متخصص بیمارستان ولایت گرمی باید تلاش شود.

خطیب جمعه گرمی بدنه نیروی انسانی شهرداری گرمی را تقریبا پوسیده دانست و با قدردانی از زحمات این نهاد خواستار تقویت نیروی انسانی متخصص و کارآمد شهرداری شد.


حجت الاسلام اصغری امام جمعه سرعین بیان کرد: طبق قانون اساسی دولت موظف است که برای همه ایرانیان از آغاز دوره دبستان تا پایان دوره دبیرستان امکان تحصیل رایگان را فراهم کند ولی در این مورد مغفول مانده و مدارس غیر انتفاعی در حال رشد هستند.

وی با با ابراز نارضایتی از وضعیت بهداشت سرعین گفت: مسئولین بهداشت باید در این مورد جهادی عمل کنند و مردم نیز به کسانی که تخلف می کنند از جمله هتلدرانی که فاضلاب های خود را به جوب ها روانه می کنند برخورد های مسالمت آمیزی داشته باشند.


حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال گفت: با تلاش مسوولان دولت تدبیر و امید سطح سلامتی و بهداشت در جامعه ارتقا یافته و خواسته مقام معظم رهبری محقق شده است.

وی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت از سوی دولت بخش بزرگی از خواسته مقام معظم رهبری در کاهش هزینه های درمانی بیماران در کشور حل شده و انتظار می رود با ادامه این روند سایر مشکلات و دغدغه های بیماران نیز در آینده از بین برود.


حجت‌الاسلام صالح اسدی امام جمعه موقت شهرستان پارس‌آباد با انتقاد از کیفیت پخت نان در این شهرشتان گفت: کیفیت نان در پارس‌آباد اصلاً قابل قبول نیست

وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت نان، هیچ تغییری در کیفیت آن اعمال نشده است، ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره‌جویی کرده و اقدام اساسی را در رفع موانع و مشکلات به کار گیرند.


حجت الاسلام رحیمی امام جمعه نمین نمازگزاران را به حفظ احترام ماه رجب و انجام اعمال آن فراخواندو گفت: طبق احادیث پیامبر بزگوار اسلام (ص) هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد مستحق رضوان الهی می شود و روزه اش غضب الهی را خاموش کند و خداوند دری از درهای جهنم را بر او می بندد.


حجت الاسلام سیدیاور مرادی امام جمعه عنبران با بیان اینکه ماه رجب ماه خداست با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) گفت: رجب ماه خدا ، شعبان ماه پیامبر خدا و رمضان ماه امت رسول الله (ص) است و هرکس این سه ماه را خوب درک کرده و برای نزدیک شدن به خداوند در این ماه ها تلاش کند اهل جنت بوده و خداوند متعال را در روز قیامت زیارت خواهد کرد.

او افزود: بر اساس حدیث دیگری از پیامبر اکرم (ص) رجب ماه عظیمی است که خداوند اعمال نیک را در آن چند برابر افزایش می دهد و گناهان را در آن محو می کند.


حجت الاسلام علی امیدوار امام جمعه بخش انگوت با اشاره به رنج اهالی این بخش از کمبود امکانات اداری و رفاهی توجه مسوولان به تامین آنها را خواستار شد.

وی تصریح کرد: نبود بیمارستان ، برخی از ادارات دولتی و وضعیت نامناسب راه های مواصلاتی این بخش مردم را رنج می دهد.

وی با اشاره به نیمه کاره ماندن پروژه های راهسازی بخش انگوت توجه جدی مسوولان به تسریع و تکمیل آنها را خاطرنشان شد.


حجت الاسلام عسگربیگی امام جمعه کوثر تکمیل پایاب سدگیوی را از اولویت های اجرایی این شهرستان عنوان کرد و افزود: تکمیل پایاب این سد ازخواسته های اهالی است.

وی گفت: بایدهمه مسئولین به دور از مسائل حاشیه ای تلاش خود را برای تکمیل و بهره برداری از این سد انجام دهند.

حجت الاسلام دوستعلی ربانی امام جمعه موقت نیر گفت : اگر منویات رهبر معظم انقلاب به خوبی اجرا شود تحریم های دشمنان هیچ تاثیری به کشور ما نخواهد داشت .

وی افزود: عمل به منویات مقام معظم رهبری خنثی کننده تمام تحریم ها و تهدیدها است و اقدام تعاملی دولت و ملت رمز حل مشکلات کشور است.

او افزود: وی در ادامه با اشاره به تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن اظهار داشت: سازمان ملل و شورای امنیت نه تنها نسبت به موضوع تجاوز عربستان به یمن حساس نیستند بلکه خود تشویق کننده برای تجاوز عربستان و چند کشور دیگر به یمن به شمار می روند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار