در پی ضرب الاجل استاندار ایلام به پیمانکار تونل قلاجه؛
بدنبال تاخیر پیمانکار تونل قلاجه در اجرای تعهدات خود وضرب الاجل استاندار ایلام ،معاون عمرانی استانداری با تعیین مهلت 48ساعته ای تعیین تکلیف این پروژه را خواستار شد
کد خبر: ۲۷۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰ 01 August 2016


در پی ضرب الاجل استاندار ایلام به پیمانکار تونل قلاجه، معاون عمرانی 48 ساعت زمان برای زمانبندی شروع فعالیت تعین کرد.
به گزارش تابناک ایلام، مهندس شاپور پولادی در جلسه با مدیر عامل شرکت جنرال مکانیک پیمانکار پروژه تونل قلاجه که با حضور استاندار برگزار شد، گفت: ظرف مدت 48 ساعت آینده چنانچه پیمانکار برنامه زمانبندی جهت اتمام پروژه تا پایان آبان ماه سال 95ارائه نکند توسط کارفرماخلع ید می گردد.
وی افزود: این پروژه که تا پایان سال 92 با مبلغ 81 میلیارد ریال و پیشرفت 30 درصدی در حال انجام بود، در سال 93 و 94 این میزان به 87 درصد پیشرفت و پرداخت صورت کارکرد پیمانکار به 261 میلیارد ریال رسید و در حال حاضر پیمانکار هیچگونه طلبی ندارد.
معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به توان پیمانکاران بومی برای ادامه کار ابراز کرد: روند اجرایی تونل کبیرکوه با وجود آنکه توسط پیمانکار بومی نیز در حال اجراست و از کارفرما نیز طلبکار است، ولی با سرعت مناسب و پیشرفت خوبی در جریان است ولی در مورد تونل قلاجه ، استان تاکنون به تعهدهای خود در خصوص پرداخت مطالبات عمل کرده ولی مسئولان این شرکت به بهانه تعدیل از ادامه روند اجرایی آن خودداری می کنند.
تونل قلاجه بین استان های ایلام و کرمانشاه قرار گرفته و 2 هزار و 500 متر طول دارد که با راه های طرفین طول این تونل سه هزار و 750 متر می رسد.
هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح راهسازی 87 درصد است، حفاری و کف کنی این تونل به طور کامل به پایان رسیده و 55 درصد از عملیات لاینینگ نیز انجام شده است.
بهره برداری از این تونل 12 کیلومتر گردنه برفگیر جاده ارتباطی ایلام - کرمانشاه را حذف می کند و موجب تسهیل در تردد خودروها در این جاده می شود ضمن اینکه ارتباط شهرستان مرزی گیلانغرب و بخش سومار در استان کرمانشاه با مرکز این استان نیز تسهیل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار