مدیریت کلیدواژه مشکلات سال های اخیر کاراته؛
هر چه به زمان برگزاری انتخابات فدراسیون کاراته نزدیک می شویم، تب داغ انتخاباتی این فدراسیون افزایش پیدا کرده و حساسیت انتخاب رئیس آینده بیش از پیش می شود!
کد خبر: ۲۶۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 31 July 2016
فدراسیون کاراته این روزها در تب و تاب انتخاب رئیس جدید است و شاید طی هفته‌های آینده تغییراتی گسترده در کلیه اعضای این فدراسیون به وجود بیاید.
به گزارش تابناک ورزشی، در چند سال اخیر نتایج ضعیف تیم ملی کاراته در سطح مسابقات آسیایی و جهانی تاثیرات نامناسبی در شرایط این رشته گذاشته به گونه ای که توانسته تا حدی از محبوبیت این رشته در میان مردم بکاهد؛ از سوی دیگر با توجه به حضور رشته کاراته در جمع رشته های ورزشی المپیک ۲۰۲۰، حساسیت شرایط این رشته برای جامعه ورزشی کشور افزایش یافته چرا که بیشتر کشورهای رقیب ایران در این مسابقات، برای کسب سهمیه و مدال در این رشته سرمایه گذاری می کنند و از همین رو سرنوشت و شرایط مدیریتی آن دارای اهمیت است.

شاید از زبان اهالی کاراته، اساس مشکلات کاراته ایران به یک موضوع بازگردد؛ عدم وجود مدیریت توانمند، شایسته و کاربلد در این رشته! مشکلی که در چند سال گذشته به خوبی حس شده و در شرایط کاراته کشور مشکلات اساسی به وجود آورده است. از همین رو انتخابات ۱۱ مرداد برای اهالی کاراته بسیار حساس و سرنوشت ساز بوده و به نوعی استارت حضور المپیکی کاراته از آن رقم می خورد!

در چند سال اخیر با وجود همه اتفاقات در جامعه بزرگ کاراته، مدیران و روسای مختلف فدراسیون به دلایل مختلف از جمله آشنا نبودن به شرایط این رشته و به اصطلاح "کاراته ای نبودن" و همچنین عدم توانمندی و ناکارآمدی مدیریتی و ... نتوانستند حتی دوره مدیریتی خود در فدراسیون را به پایان برسانند و به گونه ای مقدمه ساز نتایج ضعیف کاراته در چند سال گذشته شدند.

در شرایط فعلی نیز با توجه به ثبت نام ۲۷ نفر در انتخابات این رشته، شاید سوال مهم این باشد که چه کسی می تواند با مدیریت توانمند، شایسته و کاربلد به آینده کاراته ایران کمک کند و این رشته را به یکی از امیدهای اصلی کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ و مسابقات آسیایی پیشرو تبدیل کند؟! برای پاسخ به این سوال شاید بد نباشد نگاهی به شرایط کاراته کشور در چند سال اخیر داشت.
آیا خورشید موفقیت های کاراته کشور بار دیگر طلوع می کند؟
با اتمام دفاع مقدس و آغاز فعالیت های مختلف رشته های ورزشی در کشوربصورت جدی، حبیب الله ناظریان، از اساتید کاراته اصفهان و کشور در سال 1368 به عنوان رئیس فدراسیون کاراته ایران انتخاب شد. انتخابی که به نوعی با آغاز توسعه کاراته کشور همزمان شد.

ناظریان پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون فعالیت های مختلف خود در عرصه کاراته کشور را آغاز کرد و خیلی زود ایران را به عنوان یکی از قدرت های اصلی کاراته در آسیاودنیا مطرح کرد؛ ارتقا شرایط مدال آوری برای کاراته کاران مختلف کشور در سطح مسابقات آسیایی و جهانی، افزایش تعداد مربیان و داوران بین المللی کشور، حرکت نوین و توسعه فعالیت های استانی کاراته و زمینه سازی مناسب برای فعالیت همه سبک ها و انجمن های مختلف کاراته کشور از جمله اقدامات ناظریان در طول 15سال مدیریت وی در فدراسیون کاراته بود.
پس ازآن ناظریان تصمیم می گیرد جای خود را به فرد دیگری بدهد و خود به تربیت شاگردان مختلف و فعالیت های آموزشی بپردازد؛ وی در این شرایط باز هم فعالیت ملی در کاراته را کنار نگذاشت در سمت های مختلف فنی در تیم های ملی به فعالیت کاراته ای پرداخت.

پس از ناظریان، سمندر به عنوان رئیس فدراسیون کاراته انتخاب می شود؛ ریاست سمندر و مدیران بعدی حتی به اتمام دوره مدیریتشان هم ختم نمی شود و هر کدام چند سالی به عنوان رئیس فدراسیون فعالیت می کنند. همین موضوع چالش ها و مشکلات کاراته کشور را افزایش می دهد و شکاف بزرگی میان افراد مختلف جامعه کاراته ایجاد می کند!

در شرایط فعلی با حضور دوباره ناظریان در انتخابات فدراسیون بسیاری از اساتید و اهالی کاراته به آینده کاراته کشور امیدوار شدند و به حمایت از وی پرداختند. حضور دوباره ناظریان با کارنامه موفق در طول 15 سال ریاست فدراسیون برای جامعه کاراته نوید بخش اتفاقات مثبت در جهت تعالی کاراته است چرا که او باریاست دوباره فدراسیون کاراته شناخت کاملی به شرایط دارد و بسیاری از اهالی کاراته وی را استاد خود می دانند از سوی دیگر با سابقه دوران مدیریتش در فدراسیون به خوبی ثابت کرده که به مسائل مدیریت ورزشی آشنایی دارد و می تواند شرایط مناسبی را در این رشته ایجاد کند.

از همین روست که حضور دوباره ناظریان به عنوان رئیس فدراسیون کاراته، نگرانی ها برای شرایط کسب سهمیه در المپیک و نتایج بعدی این میدان بزرگ رقابتی وهمچنین بازپس گیری مجددکرسی های ازدست رفته گذشته که چنددوره ناظریان نایب رییس کاراته آسیابوده، رابر طرف ساخته و آینده روشنی را برای کاراته کشور رقم بزند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار