گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان؛
تابناک: آیت الله طباطبائی نژاد گفت: امروز فضای مجازی با دارا بودن گروه های متعدد دارای فضای بسیار نامناسبی است و گویی در فضای مجازی بویی از دین و مذهب به مشام نمی‌رسد.
کد خبر: ۲۶۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 29 July 2016
تابناک اصفهان: خطبه های امروز امام جمعه اصفهان با توجه به در پیش بودن شهادت امام صادق (ع) در خصوص شخصیت علمی ایشان و نیز ظرفیت های فضای مجازی و لزوم ترویج دین در این فضاها بود.

آیت الله طباطبائی نژاد گفت: امروز فضای مجازی با دارا بودن گروه های متعدد دارای فضای بسیار نامناسبی است و گویی در فضای مجازی بویی از دین و مذهب به مشام نمی‌رسد، ما امروزه از فضای مجازی به درستی استفاده نمی‌کنیم و این امکان عمدتاً در راه باطل و امور بیهوده صرف می‌شود.

وی تاکید کرد: با فضاهای مجازی کارهای بسیار خوبی می‌توان انجام داد اما ما آنرا به بازی گرفته‌ایم و عکس‌ها و متن هایی بر علیه یکدیگر منتشر می‌کنیم در حالیکه می‌توان با کمک این فضا اسلام و کتاب‌های اسلامی را ترویج داد.

وی تصریح کرد: فردا شهادت امام صادق(ع) است که انصافا برای شهادت ایشان باید در ایران دهه صادقیه داشته باشیم و در این هفته صدها منبر برای شناخت این امام در شهرها باید برگزار شود.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اگر امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نبودند شیعیان نمی‌توانستند کربلا را درک کنند. فرق‌هایی بین شیعیان و اهل تسنن وجود دارد؛ یکی از آنها این است که دسترسی اهل تسنن به احکام الهی فقط 10 سال است که در این موقع پیامبر را داشتند اما ما شیعیان معتقدیم با غیبت امام زمان پیغمبر زنده بوده است چرا که حیات ائمه را استمرار حرکت پیامبر می‌دانیم.

وی تاکید کرد به همین دلیل است که در بین شیعه‌ها داعش پیدا نمی‌شود چرا که شیعیان همیشه در عصر حاضر خود امامی داشته‌اند.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: هیچ چشم و گوشی نشنیده که تصور این را هم نمی‌توان کرد که از امام صادق(ع) کسی داناتر داشته باشیم؛ این سخن مالک است چرا که او می‌گوید امام صادق پاسخ هیچ سوالی را دریغ نمی‌کرد و در طول عمر او 4 هزار نفر شاگرد تربیت کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :