نماینده ایلام در مجلس ؛
توهین به اقوام به ویژه قوم مرزدار "لک" توسط هر شخص و جریانی، توطئه قومیتی علیه فرهنگ غنی ایران است و به طوری که هر ایرانی غیرتمند و شرافتمند جزیی از این قوم پرآوازه باشد با افتخار می‌ایستد و افتخار می‌کند.
کد خبر: ۲۶۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 29 July 2016

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم نمودن اقدام شرمگین خواننده ی زیرزمینی و اهانت به قوم اصیل لک زبان از جانب ما و هر انسان منصفی به شدت محکوم است و پیگیری های قضایی برای دستگیری عاملان انتشار این فایل صوتی با جدیت باید انجام گیرد و امیدواریم هر چه زودتر مسببین این عمل به سزای اعمالشان برسند.
به گزارش تابناک ایلام،امینی اظهار کرد: توهین به اقوام به ویژه قوم مرزدار "لک" توسط هر شخص و جریانی، توطئه قومیتی علیه فرهنگ غنی ایران است و  به طوری که هر ایرانی غیرتمند و شرافتمند جزیی از این قوم پرآوازه باشد با افتخار می‌ایستد و افتخار می‌کند.
وی افزود: امروز قوم لک استوار ایستاده است و اهانت و توهین به این قوم نمی تواند قامت این درخت تنومند و کهنسال را درهم شکند .
نماینده حوزه شمالی استان گفت: ایجاد تفرقه در بین اقوام مختلف ایرانی، از اهداف و خواسته های اصلی دشمنان است و آنها با جدیت آن را دنبال می کنند و انقلاب اسلامی با وحدت و همدلی که امام (ره) ایجاد کرد شکل گرفت و به برکت این انقلاب، مباحث قومی، قبیله ای و طایفه ای کمرنگ شد.
وی افزود: تاکید امام راحل بر ایجاد همبستگی و وحدت کلمه بود که بر اساس آن تمام قومیت های ایرانی در زیر یک صفت اسلامی گرد هم می آمدند.
سلام امینی تصریح کرد: این قوم شرافتمند در جنگ هشت ساله نیز شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیاری تقدیم انقلاب و این آب و خاک کردند و این نشان از جوانمردی، عرق وطن دوستی و وفاداری به این آب و خاک است که تا آخرین نفس از اسلام و انقلاب و ارزش‌های والای آن دفاع نمودند.
رئیس مجمع نمایندگان افزود: این قوم اصیل و شرافتمند، توهین‌ها را نادیده گرفته و این خود به سبب گام نهادن در راه امنیت، آسایش، همدلی و وحدت ملی است .
این نماینده ادامه داد: توهین به هر قومیت و نژادی محکوم است و هیچ شخصی حق ندارد زبان و نژاد قومی دیگر را مورد تمسخر قرار دهد" این جمله‌ای است که همگان بر آن باور دارند و نمی‌خواهند به شخصیت‌شان بی‌احترامی شود.
وی بیان داشت : این مسئله به سادگی قابل گذشت نبوده و نیست. زیرا اقتضای این توحش اخلاقی ، ابعاد اجتماعی ، ذهنی ، روانشناختی و حتی انگیزه های سیاسی مترتب بر این عمل غیر انسانی یک بی هنر معلوم الحال در اهانت به چند میلیون نفر انسان شریف از زن و مرد در مناطقی است که سفره هایشان نان و آب و محبت است.!!
امینی خاطرنشان کرد: از مردم شریف لک زبان انتظار می رود ضمن حفظ وحدت و انسجام از هرگونه عکس العمل احساسی و تحریک آمیز که موجب سوء استفاده ی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی میشود، پرهیز نمایند.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در پایان اظهار کرد: بعنوان نماینده این مردمان که بخش اعظمی از استان را مردمان باصفا وصمیمت لک زبان تشکیل می دهد ،ضمن محکومیت این حرکت موهن ، ،از دستگاههای امینتی می خواهم در اسرع وقت ریشه های این حرکت تفرقه افکنانه مشکوک را شناسایی وبا عوامل انتشار آن بشدت برخورد نمایند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هلیلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
ما مردم لکستان ایلام - هلیلان و زردلان - تقدیر و تشکر فراوان خود را از اعلام انزجار و اعلام حمایت از قوم اصیل لک توسط نمایندگان محترم مجلس
آقای میرزایی- آقای امینی و آقای کاظم زاده اعلام میداریم - درود بر غیرتتان - رای مردم هلیلان و زردلان لک زبان حلالتان
ننگ بر ایران ستیزان
|
United States
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
نباید به اقوام ایرانی که ستونهای این مملکتند توهین یا جسارتی بشود با توجه به شرایط منطقه پر التهاب ما , و وجود گروهکهای مسلح ایران ستیز که در خارج مرزها مانند خفاشان شب زیست انتظار میکشند و مترصد فرصتی برای نفوذ بداخل میهن عزیزمان هستند ما باید بدور از هرگونه تنشی هوشیار باشیم و نگذاریم بدخواهان و مغرضان به آرزوی ننگین خودشان برسند.زنده باد ایران و ایرانی
نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
لکستانکم لکستانکم به بش بی برا به استانکم

(دریا به دهن سگان یاوه گوی به اسم خان نجس نمیشود)
از تمام نمایندگان مناطق لک نشین خواهش میکنم از این گناه نابخشودنی هرگز نگذرند
نظری از کوهدشت لکستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار