به گفته مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان بايد به دنبال حذف موانع حضور زنان در جامعه بود و افراد را چه در بخش مهارتی و چه انگیزه دهي توانمند کرد.
کد خبر: ۲۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 22 April 2015

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان گفت: نیاز سنجی حرفه آموزی در روستاهای استان همدان انجام شده است.

به گزارش مهر، علیرضا مهرابی در مراسم جشن مهارت آموختگان زن با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای متولی آموزش‌های کوتاه مدت در استان است، بیان داشت: ارتقاء توانمندیهای افراد از اولویت های این مجموعه است.

وی با بیان اینکه اکنون دهها شغل وجود داشته که حذف شده و مشاغل دیگری پا به عرصه گذاشته است، گفت: رفته رفته روبات‌ها جای انسان را می‌گیرند و مشاغل سخت از بین می‌روند.

علیرضا مهرابی ادامه داد: در هفت شهرستان مرکز فنی و حرفه ای مختص زنان وجود دارد و مركز كبودرآهنگ نیز در حال افتتاح و مرکز فامنین نیز در حال تاسیس است و نیاز سنجی حرفه آموزی در روستاهای استان انجام و در دو سال گذشته چهار میلیون و ۳۰۰ نفر آموزش برای زنان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه فنی حرفه ای در کنار دستگاه‌های دیگر می‌تواند باعث هم افزایی شود، گفت: در اين مراکز مهارت‌های پیشرفته اي آموزش داده می شود چراکه در حوزه های آسیب های اجتماعی بايد بیشتر به بازگرداندن زنان به اجتماع کمک کرد.

مدیر کل فنی و حرفه ای استانه همدان با اشاره به کار آفرینی تعداد بسیاری از این زنان در استان، اذعان داشت: بايد به دنبال حذف موانع حضور زنان در جامعه بود و افراد را چه در بخش مهارتی و چه انگیزه دهي توانمند کرد.

مهرابی افزود: در سال گذشته ۸۰ تفاهم نامه و قرار داد منعقد شده و امسال نیز به دنبال ارائه خدمات بهتری هستیم.

انسانی كه فاقد بصیرت است نابیناست رئيس مركز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیروی انتظامی استان نيز در اين مراسم با اشاره به تغيیرات آسیب های امروز در دنیا اذعان داشت: در گذشته آسیب های سنتی وجود داشت اما اکنون آسیب ها تغییر کرده چراکه دنیای صنعت و ارتباطات و ادبیات زندگی امروز با گذشته متفاوت است.

وی اذعان داشت: انسانی كه فاقد بصیرت است نابیناست و خانواده ای كه از سطح غنای فرهنگي پايين تري برخوردار باشد ضعیف است وآسیب می‌بیند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نيز در اين مراسم با اشاره به اینکه زنان مسلمان الگوی به نام حضرت زهرا دارند، بیان داشت: افتخار ما اینست که مسلمانیم و رجب و شعبان مسیری است که به رمضان ختم می‌شود.

نیره قوی اذعان داشت: بالاترین عبادت کار است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار