معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: مراکز اقامتی میان مدت و کمپ های ترک اعتیاد همدان پزشک روانشناس ندارند.
کد خبر: ۲۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 21 April 2015

معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان نبود پزشک روانشناس را از مهمترین مشکلات کمپ ها عنوان کرد و ابراز داشت: به کارگیری پزشک روانشناس در کمپ ها از اولویت های بهزیستی است.

به گزارش مهر، ابوالفضل باب الحوائجی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه ۴۱ مرکز اقامتی میان مدت و یا کمپ زیر نظر سازمان بهزیستی استان فعالیت می کند، افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته در این کمپ ها پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه برخی از پذیرفته شدگان از مرکز ماده ۱۶ همدان به این مراکز معرفی شده اند، بیان کرد: خوشبختانه این افراد ۶۰ درصد ماندگاری بهبود دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان نبود پزشک روانشناس را از مهمترین مشکلات کمپ ها عنوان کرد و ابراز داشت: به کارگیری پزشک روانشناس در کمپ ها از اولویت های بهزیستی است.

باب الحوائجی در ادامه گفت: در مجموع ۳۵ هزار نفر معتاد در سال گذشته تحت درمان قرار گرفته اند که در کمپ ها و مراکز دولتی خصوصی اقامت داشتند.

وی از اجرای طرح آمارگیری وضعیت اعتیاد استان همدان در سال جاری خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر شاخص اعتیاد در استان همدان دو و چهار دهم درصد است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه نامگذاری سال جدید با عنوان «همدلی و همزبانی، دولت  ملت» به مسائل اجتماعی بر می گردد، ابراز داشت: برنامه ششم توسعه بر اساس و مبنای مسائل اجتماعی نوشته می شود.

محمد ابراهیم الهی تبار با اشاره به اینکه اقداماتی که دولت تدبیر و امید در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام داده با نظام برنامه ریزی کشور تطبیق دارد، عنوان کرد: خوشبختانه  در استان همدان اعتماد مردم نسبت به مسئولین در مبارزه با مواد مخدر در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مرکز ماده ۱۶ همدان در سال گذشته دو برابر شد، افزود: سند جامع مبارزه با مواد مخدر در کشور تدوین شده است.

الهی تبار اذعان داشت: باید اعتراف کرد که درصد معتادین در استان همدان نسبت به گذشته کمتر شده و این موضوع باید تداوم پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای مبارزه با مواد مخدر را نیز از اولویت ها عنوان کرد و گفت: رسانه ها نیز در راس ایجاد همدلی و همزبانی در جامعه نقش بسیار ارزشمندی دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار