دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام از اعطای تسهیلات به کارآفرینان فعال مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 13 July 2016

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام از اعطای تسهیلات به کارآفرینان فعال مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام ، «رضا صادقیان» در نشست شورای هماهنگی پیشگیری از مواد مخدر شهرستان دهلران اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر بر اساس اولویت‌های پنج‌گانه این ستاد در حوزه‌های مقابله، پیشگیری، درمان، حمایت‌های اجتماعی ، حقوقی و قضایی دنبال می‌شود.

وی افزود: اقدام و عمل در حوزه علمی و نظریه‌پردازی با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها،  در حوزه‌ فرهنگی با گفتمان سازی به‌منظور مسئولیت‌پذیری اجتماعی، در حوزه سیاسی با مطالبه‌گری از ادارات عضو شورا و در  حوزه اجرا با ایجاد دغدغه در مسئولان از رویکردهایی است که ستاد آن‌ها را پیگیری می‌کند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: امسال همچنین شناسایی کارآفرینان و اقدامات لازم برای اعطای تسهیلات در راستای اشتغال بهبودیافتگان از دام مواد مخدر از برنامه‌های در دست اقدام است.

صادقیان با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه بهبودیافتگان در سال گذشته افزود: با اعتبارات این حوزه سال گذشته برای 43 نفر از بهبودیافتگان و خانواده‌های آنان اشتغال ایجاد شد که این روند در سال جاری نیز ادامه می‌یابد

در ادامه «امیدعلی سبزی» فرماندار دهلران نیز گفت: اقدامات پیشگیرانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و صیانت از افراد سالم از دیگر اقداماتی است که باید به جد دنبال شوند.

وی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را امری مهم و از تکالیف همه متولیان، خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی برشمرد و تصریح کرد: همه باید در این حوزه برای جلوگیری از این پدیده شوم در جامعه بااحساس تکلیف و وظیفه اقدام کنیم.

سبزی بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در موضوع مواد مخدر به جامعه تأکید کرد و افزود: در این زمینه رسانه‌های محلی، صداوسیما، آحاد افراد جامعه و به‌ویژه خانواده‌ها برای پیشگیری از مواد مخدر باید احساس مسئولیت کنند./م





منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار