در ادامه این اطلاعیه افزوده شده: در حال حاضر 65 دستگاه ماشین آلات سنگین در مناطق مختلف به انجام وظایف محوله از جمله لایروبی انهار و کانال ها مشغول هستند
کد خبر: ۲۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 20 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،شرکت آب منطقه ای گیلان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای اجرای برنامه های پیش بینی شده برای کسب حداکثر آمادگی برای فصل آبیاری و کشاورزی و بهره مندی از همه ظرفیت های آبی استان، تاکنون بالغ بر یک هزار و 50 کیلومتر از انهار و کانال های استان لایروبی شده است.

در ادامه این اطلاعیه افزوده شده: در حال حاضر 65 دستگاه ماشین آلات سنگین در مناطق مختلف به انجام وظایف محوله از جمله لایروبی انهار و کانال ها مشغول هستند.

شرکت آب منطقه ای گیلان در این اطلاعیه اضافه کرده است: 339 سردهنه در گیلان برای فصل آبیاری و کشاورزی آماده و آبگذاری شده و 139 حلقه چاه سرویس و نگهداری و 256 ایستگاه پمپاژ آماده سازی شده است.

استان گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد که سالیانه حدود 700 هزار تن برنج سفید از آن استحصال می شود.

سفیدرود تنها سد مخزنی استان و تامین کننده آب 80 درصد شالیزارهای گیلان است. عمده آب شرب و کشاورزی گیلان از آب های ورودی خارج از استان از طریق دو رودخانه شاهرود و قزل اوزن تامین می شود و آب این دو رودخانه در پشت سد سفیدرود جمع و پس از تنظیم، بین نیازهای آبی استان توزیع می شود. 

37 درصد نیاز مصرف داخلی برنج کشور در گیلان تولید می شود که رقم های کیفی و کمی هاشمی و علی کاظمی بیش از 80 درصد آن را شامل می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار