یادداشت/محسن رضازاده
ماجرای فیش های نجومی ظاهرا آتش تهیه بسیار خوبی برای جریان اصولگرائی ایجاد کرده است تا با تمسک به آن یک حمله تمام عیار علیه شخص رییس دولت آغاز نماید.
کد خبر: ۲۵۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 04 July 2016
ماجرای فیش های نجومی ظاهرا آتش تهیه بسیار خوبی برای جریان اصولگرائی ایجاد کرده است تا با تمسک به آن یک حمله تمام عیار علیه شخص رییس دولت آغاز نماید.

البته ناگفته پیداست که نتیجه انتخابات مجلس دهم به میزان بسیار زیادی بخشی از بدنه اصولگرایی را امیدوار کرده است چرا که به نظر می رسد زمینه های اقتصادی رای دهی در بین اقشار کم بهره جامعه در الگوهای رای دهی بسیارموثر بوده و به غیر ازتهران در مناطقی که کاندیدای اصولگرایان با تکیه بر قدرت سازماندهی نهادهای حامی و بر مبنای توان شبکه های اجتماعی ثابت خود وارد میدان شده، توانسته است رقبای اصلاح طلب خود را مغلوب سازند.

هرچند اصلاح طلبان نتوانسته بودند با تیم دست اول خود به میدان رقابت بیایند.

امیدواری مذکور سبب شده تا این 8 ماهه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری؛ جریان  رقیب تلاشهای خود را برای مقابله با آرای روحانی علنی کند.

از طرفی این آتش تهیه می تواند پاسخی به اعلام حمایت برخی از اعضای روحانیت مبارز از روحانی باشد و یا اینکه نقش ترمزی محکم برای شیوع این طرز تفکر در جامعه تلقی گردد.

بهر حال آنچه مهم است این است که این بار حمله به شخص روحانی انجام گرفته است. چرا که در فرهنگ سیاسی ما خانواده بویژه اقوام درجه یک نقس بسیار مهمی در پذیرش مصادیق اظهاری له یا غلیه فرد دارند.

مثلا همین فرزندان هاشمی بودند که حمله علیه آنها بالاخره دامن خود هاشمی را هم گرفت. یا حمله به اظهارات رهنورد بدون کم و کاست دامن موسوی را می گرفت و یا در افواه بسیار رایج است که فلانی اگر مدیر است پسر خود را جمع کند و...

زاکانی انتقاد میکند
از این روی زاکانی بعنوان مدیر یکی از ارکان جریان های  سه گانه نواصولگرایی که اتفاقا منتقد شدید احمدی نژاد نیز هستند، دیروز در مصاحبه ای بسیار طوفانی با شدت تمام بر شخص برادر روحانی و نیز برخی از یاران او تاخت به نحوی که بازخورد بسیار منفی ای برای دولت داشته است.

کیهان حمله میکند


روزنامه کیهان نیز حملات تندی علیه شخص معاون اول رییس جمهور ونیز دختر صفدر حسینی نماینده تهران منتشر نموده است که همگی نشان از عزم بالای اصولگرایان برای بهره یابی تام از این فرصت سیاسی دارد.
حتی ورود توکلی به قوانین مربوط به fatf و اظهار تلویحی خیانت به منافع مالی  کشور نیز در فراگیری این جنجال علیه دولت نقش مهمی ایفا نموده است.

احمدی نژاد آرام است

جالب اینجاست که ظاهرا احمدی نژاد نخواسته تا در میدان بازی اصولگرایان وارد شده و در اظهار نظری جالب ادامه جنجال سازی بر سر فیش های نجومی و .. را نوعی تجسس نامیده و از ورود به آن امتناع نموده است.
آنچه از وضعیت سیاسی فعلی بر می آید این  است که اصولگرایان ظاهرا با دست پری به این عرصه وارد شده اند که متعاقبا احتمال وارد کردن ضربه اساسی و سنگین به شخص روحانی در آستانه انتخابات 96 بسیار جدی است
محسن رضازاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار