تابناک: بافت های بدن یک عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به دنبال مرگ مغزی وی، به مصدومان حادثه اسیدپاشی اصفهان اهدا شد.
کد خبر: ۲۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 20 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از سازمان جوانان هلال احمر، نسترن علیجان طرقی عضو این سازمان چهارم فروردین امسال به دنبال پارگی مویرگ و انتقال به بیمارستانی در تهران دچار مرگ مغزی شد که خانواده وی برای اهدای اعضای بدن وی رضایت دادند.

بر پایه این گزارش بافت های بدن نسترن که دانشجوی دوره کارشناسی بود به دو مصدوم حادثه اسیدپاشی اصفهان اهدا شده است.

دو مصدوم حادثه اسیدپاشی اصفهان مهر پارسال از ناحیه صورت و چشم مجروح شدند که مراحل درمانی آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.

سایر بافت ها و اعضای بدن این عضو سازمان هلال احمر به 12 نفر دیگر از نیازمندان پیوند اعضاء اهدا شد.

رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران پیشتر در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: فرهنگ اهدای عضو بدن به بیماران نیازمند در کشور گسترش یافته است.

رضا حسن یزدی افزود: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و افزایش آمار اهدای عضو توسط مردم ایران در سال های اخیر نشان از این ویژگی مردم نوعدوست کشور دارد.

رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه سالانه شاهد وقوع پنج هزار تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور هستیم، افزود: از این تعداد بیمار مرگ مغزی تنها دو هزار و 500 تا چهار هزار نفر قابلیت اهدای عضو به سایر بیماران را دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار