رئیس دادگستری چرداول از کاهش 39 درصدی آمار زندانیان احکام صادره دادگستری این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 26 June 2016
رئیس دادگستری چرداول از کاهش 39 درصدی آمار زندانیان احکام صادره دادگستری این شهرستان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛سید علی نوربخش روز یکشنبه در ششمین روز از هفته قوه قضاییه اظهار کرد: از مجموع پرونده های ورودی به حوزه قضایی چرداول 9 هزار و 211 پرونده مختومه شد.

وی افزود: همچنین هفت هزار و 10 پرونده نیز به دادگستری سرابله وارد شد که 6 هزار و 320 فقره آن مختومه شده است.

نوربخش به نقش و جایگاه ارزشمند شوراهای حل اختلاف در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش، اثرات ماندگار سازش در جامعه و خاتمه کدورت های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: از یک هزار و 604 پرونده وارد شده به 17 شعبه شورای حل اختلاف این شهرستان در این مدت نیز 830 فقره پرونده منجر به صلح و سازش شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد افزایش داشت.

وی یادآور شد: تعداد پرونده های مختومه شده در شوراهای حل اختلاف و کاهش آمار مراجعان به دادگستری از اثرات مثبت شوراهای حل اختلاف است.

به گفته نوربخش، در یکسال گذشته 274 پرونده دعاوی خانوادگی نیز در شعب حل اختلاف مطرح شد که از افزایش 79 درصدی نسبت به سال ماقبل برخوردار بوده است.

رئیس دادگستری چرداول ازدواج و طلاق را بعنوان دو موضوع مهم جامعه دانست و گفت: در یکسال گذشته به ترتیب آمار درخواست مهریه 98 مورد، نفقه 20 مورد و طلاق توافقی 68 مورد در این شهرستان ثبت شده که می طلبد مسئولان توجه بیشتری به این آسیب اجتماعی داشته باشند.

نوربخش مهمترین برنامه دادگستری چرداول را پیشگیری و زندان زدایی دانست و از کاهش 39 درصدی آمار زندانیان احکام صادره دادگستری خبر داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه گفت: جایگاه سیاسی، اجتماعی شهید بهشتی در انقلاب آنقدر رفیع بود که حضرت امام(ره) بر فقدان این شهید گریستند و وی را به مثابه یک ملت دانستند ضمن اینکه جایگاه معنوی این شهید بزرگوار همین قدر که رهبر معظم انقلاب تصور معصیت را در وجود این انسان وارسته دور از ذهن دانستند.

به گزارش تابناک ایلام، همزمان با ششمین روز از هفته قوه قضاییه رئیس، قضات و کارکنان دادگستری، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان چرداول با حضور در گلزار شهدای گمنام نسبت به مقام شامخ شهیدان با نثار گل و قرائت فاتحه ادای احترام کردند. 

شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای 17 شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی با 87 نیروی اصلی و علی البدل است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار