رئیس شورای اسلامی شهر رشت:
امروز در نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر رشت موضوع تصویب شیوه‌نامه احداث بازارچه‌های موقت خصوصی در رشت مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت که با مخالفت آنها مواجه شد.
کد خبر: ۲۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 19 April 2015
به گزارش تاناک گیلان از رشت، امروز در نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر رشت موضوع تصویب شیوه‌نامه احداث بازارچه‌های موقت خصوصی در رشت مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت که با مخالفت آنها مواجه شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای جلسه با بیان اینکه موضوع تصویب شیوه‌نامه در سه کمیسیون شورا مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: این موضوع در سه کمیسیون برنامه و بودجه، عمران و بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت مورد بررسی قرار گرفته است.

عباس صابر افزود: تمام کمیسیون‌ها پس از بررسی موضوع مذکور نظرات و پیشنهادهای خود را به صورت مکتوب به اطلاع اعضای شورا رساندند.

وی احداث بازارچه‌های موقت خصوصی را به منظور ساماندهی دستفروشان در رشت عنوان کرد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور با تاکید بر دقت و توجه اعضای شورا به بندهای شیوه‌نامه، تصریح کرد: موضوع احداث بازارچه‌های موقت خصوصی باید در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا بررسی شود.

مسعود کاظمی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایی که با تشکیل بازارچه‌های موقت تشدید می‌شود موضوع ترافیک درون‌شهری است گفت: ایجاد بازارچه‌ها نباید به گونه‌ای باشد که به کسب و کار افرادی که از قبل در آن مناطق مشغول به فعالیت بودند آسیب برساند.

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز با تاکید بر اهمیت موضوع عرضه و تقاضا در ایجاد بازارچه‌های موقت خصوصی اظهار کرد: اگر در این بازارچه‌ها تقاضایی وجود نداشته باشد به طور یقین نمی‌توان برای عرضه اقدامی انجام داد.

امیرحسین علوی با بیان اینکه فعالیت دستفروشان در این بازارچه‌ها موجب می‌شود تا مبالغی نصیب سازمان میادین میوه و تره‌بار رشت شود افزود: پیشنهاد می‌شود تا 25 درصد از این بازارچه‌ها در اختیار دستفروشان قرار گیرد و به ازای آن بخشی از عوارض و ... به سرمایه‌گذار بخشوده و یا تخفیف داده شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز ایجاد بازارچه‌های موقت برای ساماندهی دستفروشان را در دستور کار این شورا بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه زنان بسیاری در شهر رشت به عنوان سرپرست خانواده مشغول به فعالیت هستند، امیدواریم بخشی از این بازارچه‌ها برای فعالیت آنها در نظر گرفته شود.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای اطراف بازارهای هفتگی وجود دارد و در شهر رشت چنین بازاری وجود ندارد ادامه داد: از این بازارچه‌ها می‌توان برای تشکیل بازارهای هفتگی استفاده کرد که می‌تواند به عنوان یک منبع اقتصادی محسوب شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بازارچه‌های موقت را یک مسکن موقت دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با تشکیل بازارچه‌های دائمی مشکلات دستفروشان رشت را برطرف کنیم.

به گزارش فارس، اعضای شورای رشت خواستار زمان بیشتری برای مطالعه و تصویب شیوه‌نامه بازارچه‌های خصوصی موقت در رشت شدند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار