کد خبر: ۲۴۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 20 June 2016


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز از اجرای طرح جلوگیری از توسعه بافت‌های ناکارآمد شهری دراستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، مهدی جوهری در نشست مطبوعاتی امروز(31خرداد)، که به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه برگزارشد، اظهار کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری البرز با نگاهی خارج از دستگاه قضا به بررسی دلایل وقوع جرم پرداخته و اقداماتی پیشگیرانه برای کاهش آمار جرایم مختلف انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: دراین راستا این معاونت با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول آیین نامه ساماندهی متکدیان استان را تصویب و اجرایی می‌کند.

جوهری اضافه کرد: هرچند ساماندهی متکدیان جزء وظایف دادگستری نیست ولی از آنجایی که افزایش تعداد متکدیان باعث افزایش آمار جرم می‌شود، معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان دراین حوزه ورود کرده است.

وی افزود: با اجرایی این آیین نامه شاهد کاهش محسوس تعداد متکدیان پاکستانی و بنگلادشی که با وضعیت نامناسب در معابر و خیابان ها از شهروندان درخواست کمک می‌کردند، هستیم.

این مسئول درادامه به تشکیل کارگروه جلوگیری از توسعه بافت‌های ناکارآمد شهری دراستان اشاره کرد و گفت: مصوبات این کارگروه باعث می شود درآینده مناطقی مانند ملک آباد و خط چهار حصار دربافت شهری البرز ایجاد نشوند.

جوهری همچنین به اجرای طرح مراقبت از معتادینی که به تازگی از زندان آزاد می‌شوند اشاره کرد و افزود: بدون شک اگر مراقبت و حمایت‌های روحی از این افراد صورت نگیرد و شرایط اشتغال و بازگشت آنان به جامعه فراهم نشود، دوباره به اعتیاد روی می‌آورند.

وی افزود: برای جلوگیری از اعتیاد مجدد معتادین بهبود یافته‌ای که از زندان آزاد می‌شوند طرح مراقبتی از آنها اجرایی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری البرز در ادامه صحبت‌های خود به کاهش برخی جرایم دراستان اشاره کرد و افزود: درست است که آمار وقوع برخی جرایم دراستان درسال گذشته افزایش داشته ولی دربرخی حوزه ها هم شاهد کاهش آمار وقوع بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال سال گذشته میزان پرونده‌های ورودی در بحث روابط نامشروع 49درصد، سرقت مقرون به آزار 73 درصد، قتل غیرعمد 42 درصد و مزاحمت‌های تلفنی نیز 23 درصد کاهش داشته است.

وی در پایان گفت: رسانه ها درکنار انعکاس واقعی از آمار جرایم باید اتفاقات نوید بخش را انعکاس دهند؛ چراکه جامعه در شرایط فعلی به تزریق امید نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار