کد خبر: ۲۴۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 18 June 2016

رییس کل دادگستری سیستان وبلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان رتبه سوم کشور را جهت برگزاری تعداد جلسات وجشن های گلریزان به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه سیستان وبلوچستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جشن گلریزان ستاد دیه استان سیستان وبلوچستان با اشاره بر اینکه سال گذشته در ۱۹شهرستان استان جشن گلریزان انجام شده اظهار کرد: امسال این جشن در همه شهرستان های استان برگزار خواهد شد وخیرین در همه شهرستان ها حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۴تاکنون ۱۴۲نفر از مدد جویان جرائم غیر عمد از زندان های استان آزاد شده اند.

وی افزود: از این تعداد ۴۶نفر به دلیل بدهی تصادفی، ۴۳نفر بدهی مالی و ۵۱نفر به دلیل بدهی مهریه ونفقه در زندان ها بوده اند.

وی کل بدهی این افراد را ۱۴میلیارد و۴۰۰میلیون تومان بیان کرد وگفت: شکات از ۸ میلیارد تومان گذشت کردند و۲میلیارد و۷۰۰تومان توسط ستاد دیه استان و کشور برای آزادی این زندانیان پرداخت شده است.

حمیدی در خصوص اینکه در سال گذشته ۱۱۹نفر از مددجویان جرائم غیر عمد آزاد شده اند خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲نفر زن و ۱۱۷نفر مرد بوده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۵تاکنون ۲۳نفر از مدد جویان از زندان ها آزاد شدند که۱۱نفر از آنها محکومین دیه، ۶نفر بدهکار مالی و۶نفر بدهکار مهریه ونفقه بوده اند.

وی تصریح کرد: ۷۸۵میلیون تومان از ابتدای سال به زندانیان جرائم غیر عمد کمک شده است.

وی با اشاره بر اینکه این استان رتبه پنجم میزان کمک خیرین را از آن خود کرده اذعان داشت: ۷۵۰میلیون تومان کمک های خیری در استان جمع آوری شده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۴۷نفر در زندان ها نیاز مند کمک خیرین هستند، این در حالی است که در سال گذشته این تعداد ۷۰نفر بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار