مسئول بازار گیاهان دارویی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل :
تابناک: مسئول بازار گیاهان دارویی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده ۴ برابری اصفهانی ها از گل و گیاه، گفت: در حال حاضر ۱۶۰ تولیدکننده در بازار گل و گیاه اصفهان مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۲۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 18 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان، پیمان رضایی در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و ماهیان تزیینی اصفهان، با اشاره به اینکه این نمایشگاه نتیجه سومین سال همکاری سازمان میادین و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان بوده که در سه بخش گل و گیاهان زینتی، ماهیان تزیینی و گیاهان دارویی برگزار شده است، افزود: تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه های برگزار شده در زمینه گل و گیاه این است که به صورت تخصصی و با دعوت از اساتید برجسته دانشگاهی استان اصفهان، خبرگان صنف گل و گیاه و ماهیان تزیینی و مسئولان دستگاه های مرتبط و تولیدکنندگان برتر در این زمینه برگزار می شود.

وی تأکید کرد: از این طریق تلاش شده است این نمایشگاه از یک نمایشگاه معمولی به سمت تخصصی تر شدن پیش رود و خوشبختانه این نمایشگاه در سه سال اخیر اثرات عمیقی بر کار تولیدکنندگان این صنف داشته است.

مسئول بازار گیاهان دارویی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در نمایشگاه امسال بیش از ۵۰ تولیدکننده گل و گیاه زینتی، ۲۰ شرکت دارویی و ۲۰ شرکت یا تولیدکننده ماهیان تزیینی شرکت داشتند.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر بازار گل و گیاه اصفهان در جهت ارتقای این بخش، گفت: برگزاری ۱۸ جشنواره گل و گیاه توسط این بازار در استان اصفهان از جمله مهمترین این اقدامات بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه ها و جشنواره ها استفاده از گل و گیاه را در شهر اصفهان ۴ برابر کرده و از طریق این افزایش تقاضا، تولیدکننده به افزایش تولید و ارتقای کیفیت تولیدات خود دلگرم می شود و اشتغال زایی این بخش افزایش می یابد.

وی ادامه داد: زمانی در استان اصفهان شرایط کاری گلخانه داران به قدری سخت شده بود که برخی در آستانه تعطیلی قرار داشتند اما هم اکنون با حمایت های صورت گرفته و نمایشگاه های برگزار شده تعداد فعالیت این بخش به ۱۶۰ تولیدکننده در بازار گل و گیاه اصفهان افزایش یافته است.

مسئول بازار گیاهان دارویی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان اولین بازار گیاهان دارویی در کشور را دارد، گفت: اتفاقی که در دل این بازار افتاده برگزاری ۹ جشنواره تخصصی گیاهان دارویی است که موجب توسعه فرهنگ مصرف گیاهان دارویی شده است.

وی با اشاره به کمک های سازمان های مختلف در توسعه پرورش ماهیان زینتی، گفت: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان از دو سال گذشته با در اختیار گذاشتن فضایی برای عرضه تولیدات فعالان بخش ماهیان تزیینی سعی در حمایت از این افراد داشته و اکنون بسیاری از این فعالان به خودباوری رسیده و اقدام به تولید گونه های خاصی کردند که زمانی وارداتی بود.

رضایی یادآور شد: بسیاری از تولیدکنندگان ماهیان زینتی در اصفهان هم اینک به افق های صادراتی چشم دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :