فرماندار گرمی مغان افزایش روزافزون پدیده مهاجرت از این شهرستان مرزی را نگران کننده دانست.
کد خبر: ۲۴۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 08 June 2016

میرعلی رحیمی زاد در نشستی با رییس بنیاد مستضعفان کشور که در تهران صورت گرفت ،گفت: در دو دهه گذشته 30 هزار نفر از شهرستان مغان گرمی مهاجرت کرده اند و برخی از روستاها نیز خالی از سکنه شده و جوانان گرمی برای تامین معاش به دیگر شهرها و عمدتا رشت و کرج مهاجرت کرده اند.
وی به سخنان مقام معظم رهبری در سفر سال 1379 به گرمی و جمله تاریخی معظم له که فرمودند 'آنهایی که می خواهند محرومیت را ببینند به گرمی بیایند' اشاره کرد و خواستار سرمایه گذاری ، توجه جدی و حمایت های این بنیاد در شهرستان گرمی شد.
او اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هدف سفر خود به گرمی را جلب توجه مسوولان به مناطق محروم همچون گرمی بیان کرده اند.
فرماندار گرمی افزود: گرمی به رغم وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان سرمایه گذاری از بیکاری جوانان ، درآمد پایین و مشکلات متعدد رنج می برد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری گرمی ، سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این نشست از اهتمام فرماندار گرمی برای بیان مشکلات شهرستان گرمی قدردانی و دستور داد بنیاد سرمایه گذاری و معاونت توانمند سازی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور از نزدیک ظرفیت های سرمایه گذاری شهرستان گرمی را بررسی کنند.
فرماندار گرمی همچنین با برزگر رییس بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان دیدار و گفتگو کرد.
برزگر رییس بنیاد سرمایه گذاری علوی برای سرمایه گذاری احداث مجتمع دامپروری 5000 راسی در شهرستان گرمی در صورت محقق شدن بستر لازم قول مساعد داد.
در هفته های آینده هیاتی از مرکز سرمایه گذاری این بنیاد عازم گرمی خواهد شد.
گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار