فرماندار شهرستان گرمی از مهاجرت 30 هزار نفر در دو دهه اخیر از شهرستان گرمی به سایر مناطق کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱ 07 June 2016

میرعلی رحیمی‌زاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به دیدار روز گذشته خود با رئیس بنیاد مستضعفان اشاره کرد و اظهار کرد: ما در این دیدار با توجه به محرومیت و مهاجرفرستی شهرستان گرمی خواستار توجه جدی به سرمایه‌گذاری‌ها در این شهرستان و رفع محرومیت در این مناطق شدیم.

وی با بیان اینکه در طول دو دهه گذشته 30 هزار نفر از این شهرستان به سایر مناطق کشور مهاجرت کرده‌اند، به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به گرمی اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جریان سفر به گرمی جلب توجه مسؤولان به مناطق محروم همچون گرمی را از اهداف سفر خود بیان کرده بودند خواستار توجه جدی بنیاد مستضعفان به شهرستان گرمی شد.

فرماندار گرمی بیان کرد: گرمی علیرغم وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان سرمایه‌گذاری از بیکاری جوانان، درآمد پایین و مشکلات متعدد رنج می‌برد.

رحیمی‌زاد یادآور شد: برای حل این مشکل بهترین راهکار توجه به جذب سرمایه‌گذاری جدید با رویکرد اشتغالزایی و فراهم کردن بستر توسعه همه‌جانبه‌ای است که می‌تواند زمینه تثبیت و ماندگاری افراد ساکن در گرمی را فراهم کرده و از مهاجرت‌های بی‌رویه جلوگیری کند.

فرماندار گرمی تصریح کرد: ما خطاب به سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان موارد لازم را در تقویت بنگاه‌های اقتصادی و حمایت ازاین مجموعه در حضور تاثیرگذار بنیاد برکت و همچنین مجموعه سرمایه‌گذاری وابسته به بنیاد مستضعفان را خواستار شدیم تا زمینه برای مشارکت بالاتر فراهم آید.

رحیمی‌زاد عنوان کرد: ما همچنین با معاون توانمندسازی و امور اجتماعی بنیاد اردبیل نیز نشستی را برگزار کردیم و در این نشست خواستار سرمایه‌گذاری برای احداث مجتمع دامپروری 5 هزار راسی در گرمی شدیم.

وی گفت: انتظار می‌رود بخشی از این اقدامات و فعالیت‌ها در قالب برنامه‌ریزی‌های درست و هدف‌گذاری مشخص با رویکرد توان‌افزایی بخش‌های اقتصادی و تولیدی انجام شود تا زمینه و بستر حرکت در این حوزه بیش از گذشته فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار