مجموعه سوارکاری گنبدکاووس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
کد خبر: ۲۳۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 01 June 2016
به گزارش تابناك گلستان به نقل از فدراسیون سوارکاری این مکان ورزشی به علت قدمت زیاد، اهمیت خاصی دارد و می‌تواند در نوع خود بزرگترین و بهترین درخاورمیانه باشد. این اثر 21 فروردین امسال در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و از نظر ویژگی معماری نیز در منطقه خاصی بوده و نخستین بنای مجموعه سوارکاری در کل استان گلستان است. نوع ساختار بنا مطابق نخستین سازه‌های بتنی ورزشی است که پاسخگوی تمامی نیازهای مربوط به دوره‌ی خود بوده است.
این مجموعه دارای 120 هکتار زمین کشاورزی، پارکینگ، فضای سبز، پیست اسبدوانی به مساحت تقریبی 30 هکتار، سوئیت، ویلا، اصطبل زمستانه و تابستانه، جایگاه مسابقات و استخر شنا است و مسابقه‌های اسبدوانی در فصل‌های بهار و پاییز برگزار می‌شود و دوستداران بسیاری را از گوشه و کنار کشور به خود جذب می‌کند.
مجتمع سوارکاری گنبدکاووس در سال 1340 با اهداف مسابقه‌های کورس اسب‌دوانی و تولید و پرورش اسب‌های نژاد ترکمن پایه‌گذاری و در سال 1352 ساخته شد و همواره مورد استفاده مسابقات اسبداونی در طول این سالها بوده است.
این مجموعه پس از انقلاب اسلامی با تصویب شورای انقلاب به سازمان تربیت بدنی واگذار شد. این مجموعه هم اکنون به مدت سه سال با همگی اموال منقول و غیر منقول به شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی سازمان تربیت بدنی واگذار شده و فدراسیون سوار کاری آن را از شرکت تجهیز اجاره کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار