کد خبر: ۲۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 16 April 2015
معاون اول استاندار ایسیکول قرقیزستان گفت: خط پروازی بین ایران و قرقیزستان برای تسهیل در مراودات اقتصادی به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آگولبیک جانبیکوف ظهر پنج شنبه در نشست مشترک هیات تجاری و اقتصادی جمهوری قرقیزستان با مدیران دستگاههای اجرایی، مدیران بنگاههای اقتصادی، تشکل ها و فعالین اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه وجود رودخانه های بسیار در قرقیزستان سرمایه خوبی در تولید برق دارد، اظهارداشت: ۶۰ درصد جمعیت استان ایسیکول در حوزه کشاورزی فعالیت دارند که اکثر تولیدات آنها سیب زمینی و سایر محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه صنعت دامپروری در این استان در حال رشد است، افزود: شرایط برای صادرات گوشت گاو و گوسفند به استان مازندران از استان ایسیکول قرقیزستان وجود دارد.

معاون اول استاندار ایسیکول قرقیزستان یکی از شاخص های توسعه در هر کشور را در ساخت و ساز عنوان و اذعان داشت: خوشبختانه ساخت و ساز بطور جدی در قرقیزستان آغاز شده است.

جانبیکوف بیان کرد: در این کشور اتحادیه اروپا و خاورمیانه تشکیل و با بازار بزرگ چین نیز هم مرز است.

وی با بیان اینکه مازندران اعلام آمادگی در حوزه تولید سیمان و مصالح ساختمانی با این استان ایسیکول را کرده است، گفت: خط پروازی بین ایران و قرقیزستان برای تسهیل در مراودات اقتصادی بزودی راه اندازی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار