کد خبر: ۲۳۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲ 19 May 2016


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: 2620 واحد دامی در استان البرز فعال است که باید با حمایت بیشتر از این واحدها مسیر توسعه و رشد تولیدات آنان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ سید مجید موسوی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پنجمین همایش ملی دوسالانه هلشتاین ایران که در موسسه علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان البرز ظرفیت‌های بسیاری را در حوزه دامپروری دارد که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها در توسعه اقتصادی گام‌های اساسی را برداریم.

وی با اعلام اینکه در استان البرز 2620 واحد دامی فعال است افزود: براساس آمار موجود این واحدها 61 هزار رأس گاو شیری دارند که میزان تولید شیر این دام‌ها 413 هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: استان البرز همچنین دارای 312 واحد صنعتی بوده که این واحدها نیز گامی موثر در جهت توسعه دامپروری این استان محسوب می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه سالانه 413 هزار تن شیر در استان البرز تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باید در این عرصه تلاش خود را دو چندان کرده و با سرمایه‌گذاری‌ها در بخش دام و ارتقای قابلیت‌های این بخش، صنعت دامپروری را با رشد و توسعه بیشتری همراه کنند.

وی با اشاره به وجود برخی از واحدهای صنعتی دامپروری نیمه فعال در این استان اظهار داشت: باید تلاش خود را برای فعال کردن این واحدها دو چندان کرده و با هدف ارتقای تولیدات به این واحدها کمک کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود:‌ فعال و پویا کردن صنعت دامپروری نیازمند استفاده از نخبگان و استفاده از فارغ‌التحصیلان در این رشته است تا بتوانیم به صورت علمی مسیر تحولات این صنعت را پیش ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار