وی خاطرنشان کرد:نشست تخصصی گیلانیان مقیم خارج از کشور، سه شنبه شب و در آستانه پانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به گیلان، با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری در هتل کادوس رشت برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 15 April 2015
به گزارش تابناک گیلان،منصور مولایی پور افزود: دبیرخانه عالی شورای امور ایرانیان خارج از کشور با همکاری استانداری گیلان از گیلانی ها و ایرانی های مقیم خارج از کشور و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این استان برای حضور در سفر استانی کاروان دولت تدبیر و امید دعوت کرده است.

وی اظهارداشت: در این سفر حدود 60 تن از ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای رتبه های علمی و از فعالان برتر اقتصادی و اجتماعی در خارج، از جمله کشورهایی چون آلمان ،ایتالیا، سویس ،ترکیه ، کانادا، ، سوئد، اوکراین ، جمهوری آذربایجان و امارات و برخی از کشورهای شرق آسیا حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد:نشست تخصصی گیلانیان مقیم خارج از کشور، سه شنبه شب و در آستانه پانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به گیلان، با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری در هتل کادوس رشت برگزار شد. 

وی گفت: امروز نیز نشست توسعه و سرمایه گذاران با حضور رییس جمهوری و ایرانیان خارج از کشور علاقه مند در سرمایه گذاری برگزار می شود.

وی افزود:همچنین جمعی از سرمایه گذاران ایرانی مقیم دوبی نیز امروز با هواپیمای رییس جمهوری به منظور شرکت در جلسه سرمایه گذاری وارد گیلان می شوند.

وی اظهارداشت: سیاست های دولت تدبیر و امید و رهنمودهای رییس جمهوری در خصوص بهره گیری از توانمندی ها و سرمایه های علمی ، اقتصادی، اجتماعی و اقتصادی ایرانیان مقیم خارج از کشور است و ابتدا زمینه همکاری سرمایه گذاری افراد اهل هر منطقه که مقیم خارج هستند در جهت توسعه همان استان با همکاری استانداری ها فراهم می شود.

وی رویکرد دولت تدبیر و امدی را ارایه خدمات بهتر و بیشتر ، تسهیل بر رفت و آمد ایرانیان ، تامین رفاه و آرامش فکری و روحی سرمایه گذاران و بستر سازی و بهره گیری از توانمندی های ایرانیان در زمینه ای مختلف علمی ،اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و تسهیل مشارکت هموطنان مقیم خارج از کشور در عرصه های سازندگی کشور به منظور توسعه پایدار ملی است.

با هدف تمرکز امور مربوط به ایرانیان خارج از کشور ، شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور براساس مصوبه هیات وزیران در سال 1382 تشکیل شد.

این شورا به ریاست رییس جمهوری و دبیرخانه آن با مدیریت دبیرکل و زیر نظر معاون اجرایی رییس جمهور به عنوان جانشین رییس جمهوری در شورای عالی به فعالیت خود ادامه می دهد.

شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور 13 عضو متشکل از وزارخانه ها و نهادهای مرتبط با امور ایرانیان خارح و هفت کارگروه علمی و آموزشی ، اقتصادی و بازرگانی ، کنسولی ، فرهنگی و رسانه ای ، علوم و فناوری های نوین ، حقوقی و قضایی و دین و اندیشه دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار