کد خبر: ۲۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 14 April 2015
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: خوشبختانه امروز همکاری های صنعت و دانشگاه وارد مرحله جدیدی شده است .
حسین طوسی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: امیدواریم پیوند میان دانشگاه و صنعت راهگشای پیشرفت ، توسعه و حاکمیت فناوری نوین در صنعت و اقتصاد کشور شود.
رییس اتاق بازرگانی البرز یادآورشد: در فرآیند همکاری صنعت و دانشگاه، عقلانیت، پیشرفت و وحدت عمل این دو نهاد نقش آفرینی می کند.
وی بیان کرد: چند سالی است که شعار ارتباط بین دانشگاه و صنعت مطرح است لیکن نتیجه عملی قابل قبولی نداشته است که با برگزاری این همایش های علمی در این زمینه می توان در راستای تحقق این مهم گام برداشت .
طوسی با اشاره به برگزاری سومین همایش صنعت و دانشگاه در نهم و دهم اردیهشت ماه جاری در دانشگاه خوارزمی کرج خاطرنشان کرد که این برپایی اینگونه همایش ها نقش موثری در پیشرفت همکاری های صنعت و دانشگاه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: اولین و دومین همایش صنعت و دانشگاه در سال 92 در استان های یزد و کرمان برگزارشد که نتایج مثبت این همایش ها باعث گردید تا مسوولان امر در صدد برگزاری سومین همایش مشترک صنعت و دانشگاه در استان البرز برآیند.
طوسی افزود: بخشی از این همایش به ارایه مقالات علمی و کاربردی و بخش دیگر نیز به ایجاد یک نمایشگاه نوآوری به معرفی ایده ها و پروژه های نو اختصاص یافته است.
وی از اهداف اصلی برگزاری این همایش را تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی، تاثیر هم افزایی دانشگاه و صنعت در بومی سازی فناوری، کسب و کار دانشجویی،کارآموزی و کارورزی هدفمند، ویژگی های دانشگاههای نسل سوم (دانشگاههای کارآفرین)، ارتقاء فرهنگ کارآفرینی دانش بنیان در جامعه، تعامل نظام مند صنعت و دانشگاه پیش شرط اقتصاد دانش بنیان ، انتقال تجارب کارآفرینان موفق به دانشگاه برنامه ریزی منطقه ای بر مبنای آمایش سرزمین ذکرکرد.
به گفته طوسی تبیین ویژگی های دانشگاههای نسل سوم (دانشگاههای کارآفرین)، ارتقاء فرهنگ کارآفرینی دانش بنیان در جامعه، تعامل نظام مند صنعت و دانشگاه پیش شرط اقتصاد دانش بنیان، انتقال تجارب کارآفرینان موفق به دانشگاه، استفاده از دستاوردهای علمی دانشگاهها در صنعت و برنامه ریزی منطقه ای بر مبنای آمایش سرزمین نیز از دیگر اهداف این همایش است.
عضو هیات مدیره پژوهشکده مواد و انرژی نیز در این نشست گفت: پس از فراخوان شرکت در این همایش 240مقاله تاکنون به دبیرخانه ارجاع شده است .
مهدی دیانی افزود: از مجموع این مقالات 140مقاله پذیرفته شده که از مجموع آن نیز 16 مقاله در روز همایش در چهار پانل ارائه خواهد شد .
وی گفت : درحاشیه این همایش نیز یک نمایشگاه بزرگ دستاوردهای صنعتی و دانشگاهی ارائه می شود که تاکنون 60 شرکت به صورت گروهی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند .
مدیر اجرایی موسسه آموزشی اتاق بازرگانی ایران نیزگفت: با برگزاری دو همایش گذشته حدود 900دانشجو ی دانشگاه علمی و کاربردی توانستتند در استانهای خود دوره های کارورزی را در صنایع مختلف بگذرانند.
به گزارش یرنا مینا علاوش افزود: این موارد موجب شد تا به فکر برگزاری همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه باشیم و با تعامل دو طرفه توانمندی نیروی جوان و دانشگاهی افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد که آمایش سرزمین، افزایش مطالعات و نگرش صنعتی، تاثیرگذاری بر روی صنعت با نگرش آمایش سرزمین ، دستاورد دومین دوره برگزاری همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در استان های یزد و کرمان بود.
استان البرز بیش از سه هزارو500 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار