مدیركل زندان های ایلام گفت: 20 رشته فنی و حرفه ای به منظور كسب مهارت به زندانیان كارآموز در زندان های این استان آموزش داده می شود.
کد خبر: ۲۲۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 10 May 2016
مدیركل زندان های ایلام گفت: 20 رشته فنی و حرفه ای به منظور كسب مهارت به زندانیان كارآموز در زندان های این استان آموزش داده می شود.

به گزارش تابناک ایلام،"اكبر محبی روز "سه شنبه اظهار كرد: جوشكاری درجه یك و 2، برق ساختمان، نصاب وسایل بهداشتی، پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ، منبت كاری، صنایع دستی، كارآفرینی، گلیم بافی، رایانه كار، برق صنعتی از جمله این رشته ها است.
وی افزود: پارسال 750 نفر در زندان های این استان در كلاس های فنی و حرفه ای شركت كرده و موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند.
مدیركل زندان های ایلام یادآور شد: راه اندازی كارگاه تولید جعبه جواهرات در زندان های استان منجر به قرارداد با شركت و درآمدزایی برای زندانیان شد ضمن اینكه در خشكه چینی دره ارغوان نیز حدود 50 نفر از زندانیان مشاركت داشتند.
محبی گفت: این سازمان به منظور تقویت بنیه تحصیلی زندانیان یك هنرستان در رشته های برق و رایانه و یك دبیرستان را در رشته های مختلف راه اندازی كرده و در هر ترم تحصیلی بین 70 تا 90 نفر در حال تحصیل هستند.
وی با اشاره به حضور 10 روحانی اعزامی از حوزه علمیه در زندان های این استان تاكید كرد: كلاس های آموزشی احكام، عقیدتی، انس با قرآن، روخوانی و روان خوانی برگزار شد و مسابقات قرآنی نیز هر سه ماه یكبار در این مراكز برگزار می شود.
مدیركل زندان های ایلام طرح هدایت نور با موضوع مفاهیم صحیفه سجادیه در زندگی، كارگاه آموزشی برای بانوان با عنوان طرح امید ، طرح فضیلت با محوریت افكار و اندیشه های شهید مطهری (ره) و طرح قرآنی صبح روشن به منظور قرائت روزانه یك صفحه از قرآن كریم را از دیگر فعالیت های فرهنگی این سازمان در استان برشمرد.
محبی همچنین از آموزش هفت رشته هنری شامل نقاشی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، قصه و داستان، نمایش و طراحی در زندان های این استان خبر داد و گفت: اجرای دسته جمعی نقاشی با موضوع آزاد و تحت عنوان لذت نقاشی از دیگر برنامه های در حال اجرا در زندان های ایلام است.
وی با اشاره به اینكه پنج كانون هنری، آوایی، فیلم، هنرهای تجسمی و تئاتر در زندان های استان فعالیت می كنند، یادآور شد: سال گذشته 12 نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی زندانیان این استان برپا شد. /م





منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار