در آستانه سفر رئیس جمهور به گیلان برخی خیابان‌های اصلی شهر رشت که به تازگی ترمیم شده بودند غرق در آب شد و محله پیربازار این شهر نیز دچار آبگرفتگی شدید شد و تردد مردم را با سختی و کندی مواجه کرد.
کد خبر: ۲۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 14 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، بارندگی هوای گیلان که امروز نیز ادامه یافت، موجب آبگرفتگی شدید خیابان‌های اصلی این شهر شد به طوری که خودروها در آب غوطه‌ور شدند و ترافیک ایجاد شد و تردد به کندی صورت گرفت.

در آستانه سفر رئیس جمهور به گیلان برخی خیابان‌های اصلی شهر رشت که به تازگی ترمیم شده بودند غرق در آب شد و محله پیربازار این شهر نیز دچار آبگرفتگی شدید شد و تردد مردم را با سختی و کندی مواجه کرد.

مدیرکل هواشناسی گیلان درباره آبگرفتگی شدید این استان با یک بارندگی اظهار کرد: رشت با 101 میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی بین شهرهای استان را داشته و امروز نیز هوا همچنان بارانی است.


بهمن کمانگر با بیان اینکه اکنون دمای بیشتر نقاط گیلان کاهش یافته و سرد شده است، تصریح کرد: سه‌شنبه هفته جاری سامانه سرد و بارش‌زا از گیلان خارج می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز میزان آبگرفتگی خیابان‌های شهر رشت، جاده منجیل به طارم و منطقه رشت‌رود و لوشان را بیشتر از دیگر نقاط دانست.

افشین عزیزی با بیان اینکه منطقه بدآب و چوبر در شفت و منطقه لات‌محله اشکورات در رودسر دچار آبگرفتگی شده است، خاطرنشان کرد: منطقه رودبار چیره‌ قلعه‌رودخان فومن نیز دچار آبگرفتگی شدید شده است.


انسداد راه‌های روستایی گیلان با گل و لای / آبگرفتگی شدید راه‌های اصلی گیلان

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به مسدود شدن راه‌های روستایی گیلان بر اثر شدت بارندگی اظهار کرد: محورهای مواصلاتی گیلان از روز گذشته به دلیل بارش باران شدید دچار آبگرفتگی و ریزش گل و لای شد.

محمود ایران‌پرست افزود: شب گذشته رودبار محور منجیل‌ ـ‌ طارم تنها در حوزه استحفاظی گیلان ریزش و رانش گل و لای موجب مسدود شدن محور شد که بامداد امروز با تلاش بی‌وقفه عوامل راهداری بازگشایی و اکنون عملیات تکمیلی در حال انجام است.


وی با بیان اینکه در محور امامزاده هاشم‌ ـ‌ رودبار در جاده قدیم نیز حدود هشت نقطه ریزش ایجاد شد، گفت: در شهرستان رشت محور سراوان‌ ـ فومن و محور رشت‌ ـ امامزاده هاشم به دلیل ریزش خاک در اثر باران و پر شدن قنوها، آبگرفتگی ایجاد شده بود که توسط راهداران پاک‌سازی شد.

به گفته این مسئول در محور شفت‌ ـ‌ امامزاده ابراهیم در دو نقطه آب‌نمای بدآب و چوبر بر اثر سیلاب مسدود شد که تا این لحظه آب‌نمای بدآب بازگشایی اما آب‌نمای چوبر در حال بازگشایی است.

وی افزود: یک نقطه در منطقه طالقان در محور مذکور ریزش وجود دارد که پس از بازگشایی آب‌نمای چوبر نیز بازگشایی می‌شود.


مدیر راهداری راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه نیروهای راهدار در حال جمع‌آوری و  برطرف شدن انسداد در اثر بالا آمدن آب و گل و لای آب‌نمای لات محله رودسر و ریزش‌برداری در محور ماسال ـ گیلوان ماسال هستند، تصریح کرد: در محور فومن‌ ـ‌ ماسوله پنج نقطه ریزش و دو مورد آب‌نما در راه روستایی مسدود شد که با تلاش راهداران رفع انسداد شده است.

در آستانه سفر هیئت دولت به گیلان نیروهای شهرداری رشت اقدام به ترمیم آسفالت مسیرهای محل تردد خودروی رئیس جمهور کردند تا چند تکه بودن آسفالت‌های این خیابان‌ها مشخص نشود اما آبگرفتگی معابر اصلی رشت را چگونه می‌خواهند ترمیم کنند، دعا می‌کنیم رئیس جمهور صحنه‌های آبگرفتگی و وحشتناک رشت را نبیند تا آبروی شهر ما حفظ شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار