مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر 1218 کانکس عرضه روزنامه و گل در شهر تهران وجود دارد، افزود: جانمایی این کیوسک‌ها تنها براساس نیاز شهروندان در سطح شهر انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۲۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 08 May 2016
قدیمی در نشست خبری امروز یکشنبه در تشریح آخرین وضعیت کیوسک‌های عرضه روزنامه و گل در سطح شهر تهران گفت: تعداد این کیوسک‌ها سال‌هاست که در شهر تهران 1218 عدد باقی مانده و تنها این کیوسک‌ها تنها ممکن است در سطح شهر جابه‌جا شود اما به هیچ عنوان بر تعداد آنها افزوده نخواهد شد. سیاست شهرداری تهران کاهش این کانکس‌ها است و تلاش خواهیم کرد به مرور از تعداد این کانکس‌ها کاسته شود.

وی درباره خروج تولیدکنندگان پوشاک نیز گفت: تاکنون 8000 نفر برای انتقال تولیدی خود به شهرک‌های صنعتی ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم روند انتقال آنها هرچه زودتر آغاز شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد: نمایشگاه‌داران اتومبیل نیز که بارها به آنها اخطار داده‌ایم، هم‌اکنون با آنها برخورد خواهیم کرد. طرح بزرگی در خیابان شهید بهشتی آغاز شد و نمایشگاه‌دارانی که پس از اعلام اخطارهای مکرر اتومبیل‌ها را از پیاده‌راه‌های مغازه خود برنداشتند با کمک پلیس راهور، اتومبیل‌های آنها به پارکینگ منتقل شد. همچنین مقابل مغازه آنها فضای سبز احداث شد که نتیجه بسیار خوبی در روند رفع سد معبر پیاده‌روها داشت. برهمین اساس مقرر شد این طرح در مناطق 22 گانه تهران اجرا شود.

قدیمی درباره مکان مناسب برای انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل گفت: مکانی با عنوان سرزمین ایرانیان واقع در اتوبان ساوه وجود دارد که این نمایشگاه‌داران می‌توانند به آنجا منتقل شوند. ضمن اینکه این منطقه، منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شود که انتقال آنها به سرزمین ایرانیان به نفع آنها خواهد بود چراکه توان مالی آنها برای ورود خودرو را سه برابر می‌کند.

وی تاکید کرد: نمایشگاه‌داری در تمام دنیا به شکل فعلی که در کشور ما وجود دارد منسوخ شده است و این امکان وجود ندارد که در مغازه‌ای 50 متری، روزانه تعداد زیادی خودرو خرید و فروش شود و پیاده‌راه مقابل مغازه نیز جایگاه پارک خودروها شود. مصمم به تعطیلی این نمایشگاه‌ها هستیم و در این راستا نیز اخطارهای کافی را به آنها داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در مجموعه شهر آفتاب و برگزاری نمایشگاه شهر کتاب اشاره کرد و افزود: سال‌ها کلانشهر تهران در رویای نمایشگاه درخور جمهوری اسلامی ایران بوده است که امروز با افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب این مهم محقق شده است. یکی از بزرگترین مشاغل مزاحم در شهر تهران نمایشگاه‌هایی بود که در نمایشگاه بین‌المللی در چمران و مصلی برگزار می‌شد. برهمین اساس شهرداری تهران در کنار سایر اقدامات خدماتی خود، دست به احداث مجموعه شهر آفتاب زد.

قدیمی ادامه داد: امروز شهر آفتاب با بالاترین استانداردهای بین‌المللی برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف ساخته شده است. این مجموعه ویژگی‌های منحصربه فردی از جمله نزدیکی به شهر، فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی و فراهم شدن زیرساخت‌های استاندارد برخوردار است. قطعا برخورداری از تسهیلاتی همانند مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پارکینگ‌های وسیع، توانسته رضایتمندی مردم را جلب کند. برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تهران در این مجموعه اقدام شجاعانه‌ای بود که شهرداری تهران با تلاشی شبانه‌روزی توانست به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهد.

وی به بازدید بیش از یک میلیون نفر در 5 روز نخست برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: اغلب بازدیدکنندگان از سطح کیفی تسهیلات فراهم شده در مجموعه شهر آفتاب رضایت داشتند. کلیه بناها و تجهیزاتی که برای شهر آفتاب فراهم شده است، از بالاترین سطح استانداردها برخوردار هستند، به طوری که طی چند روز گذشته 4 طوفان بالای 70 کیلومتر را پشت سر گذاشتیم و هیچ خسارتی به ناشران وارد نشد. این در حالی است که در سنوات گذشته و در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران، با کوچک‌ترین بارش‌ها خسارت زیادی به ناشران وارد می‌شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر تهران اشاره کرد و افزود: قطعا از این پس نمایشگاه‌های بزرگ تنها در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهند شد.

قدیمی درخصوص تامین مواد غذایی و آشامیدنی در مجموعه شهر آفتاب نیز گفت: در حال حاضر 75 نقطه در مجموعه شهر آفتاب، غذا و آب با رعایت استانداردهای بهداشتی به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. تلاش شده که از برند برتر کشور برای تامین مواد غذایی و آشامیدنی در مجموع شهر آفتاب استفاده شود. این شرکت‌ها طی برگزاری مناقصه و براساس شاخص‌هایی از پیش تعیین شده توانستند جواز حضور در شهر آفتاب را کسب کنند. قرارداد فعلی آنها 10 روزه است و قرار شده در صورت عملکرد مناسب آنها و رضایتمندی مردم، در نمایشگاه‌های بعدی نیز از آنها استفاده شود.

وی درخصوص نظارت بهداشتی بر عملکرد کیوسک‌های عرضه مواد غذایی گفت: تیمی 20 نفره متشکل از کارشناسان بهداشت و پزشکان تغذیه توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران وجود دارد که روزانه به صورت مستمر به کیوسک‌های مواد غذایی سرکشی و برابر چک‌لیست‌های نظارتی، بر عملکرد این غرفه‌ها نظارت می‌کنند. همچنین شبکه بهداشت جنوب شهر تهران نیز نظارت‌های بهداشتی را بر این دکه‌ها اعمال می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه افتتاح شهر آفتاب و برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک اقدام مشترک میان دولت و شهرداری بود، تاکید کرد: این نمایشگاه کاری مشترک میان دولت و شهرداری پس از سال‌ها بود که انجام شد. همچنین تعامل و همکاری بالای دولت و شهرداری موجب رضایتمندی مردم از این نمایشگاه شد.

قدیمی در تشریح ایجاد تسهیلاتی مانند چرخ‌های باربری در مجموعه شهر آفتاب گفت: در حال حاضر 150 چرخ دستی که متصدیان آنها آموزش‌های لازم را دیده‌اند در مجموعه شهر آفتاب تنها با قبض‌هایی که مبلغ آنها 5000 تومان است به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات توسط چرخ‌های باربری تنها با ارائه قبض 5000 تومانی امکان‌پذیر است و شهروندان نباید پول دیگری برای ارائه این خدمات پرداخت کنند. همچنین از فعالیت افراد متفرقه در این حوزه جلوگیری کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر روند مقابله با موش‌های سطح شهر تهران گفت: هیچ حیات زیرزمینی در تهران وجود ندارد. مقدار محدودی موش همانند بسیاری از نقاط دنیا در شهر تهران وجود دارد که تلاش می‌کنیم سال به سال تعداد آنها را کاهش دهیم. در حال حاضر نیز شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران انسداد منافذ با استفاده از فوم را در چند خیابان سطح شهر تهران انجام داده است و امیدواریم با آموزش‌های شهروندی بتوانیم گام‌های موثرتری در این حوزه برداریم.

قدیمی ادامه داد: در سطح شهر تهران استفاده از تله‌های چسبی تنها به صورت محدود در برخی از نقاط سرپوشیده همانند آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود و به هیچ عنوان از تله‌های چسبی در معابر و فضاهای باز استفاده نمی‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار