رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:
علی منتظری با بیان رشد میزان سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در گیلان، اظهار داشت: در سال گذشته 147 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شد که مجموع سرمایه‌گذاری آنها بیش از 7600 میلیارد ریال بوده و چهار هزار و 808 نفر نیز به صورت مستقیم در آنها مشغول بکار شدند
کد خبر: ۲۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 13 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، علی منتظری با بیان رشد میزان سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در گیلان، اظهار داشت: در سال گذشته 147 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شد که مجموع سرمایه‌گذاری آنها بیش از 7600 میلیارد ریال بوده و  چهار هزار و 808 نفر نیز به صورت مستقیم در آنها مشغول بکار شدند.

وی افزود: در این مدت، صنایع غذایی و آشامیدنی‌ها، محصولات فلزی و ماشین آلات و تجهیزات، محصولات لاستیکی و پلاستیکی و صنایع چوبی وسلولزی بیشترین تعداد پروانه های بهره برداری را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری‌های صنعتی را به ترتیب شامل ساخت محصولات فلزی با بیش از سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، محصولات غذایی و آشامیدنی با بیش از هزار میلیارد ریال، تولید منسوجات با 788میلیارد ریال، صنایع چوب با 753 میلیارد ریال و ماشین آلات و دستگاه‌های برقی را با 750میلیارد ریال سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

منتظری خاطرنشان کرد: از مجموع 147 فقره پروانه بهره‌برداری، محصولات غذایی و آشامیدنی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی و محصولات فلزی به ترتیب بیشترین آمار ایجاد اشتغال را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به صدور 332 فقره جواز تأسیس صنعتی در استان طی سال گذشته، تصریح کرد: این میزان جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از 13 هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای شش هزار و 500 نفر صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، عمده‌ترین میزان سهم جواز تأسیس صنعتی را به ترتیب شامل محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، صنایع چوبی، محصولات فلزی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات عنوان کرد.

منتظری با اشاره به رشد 22 درصدی در صدور جواز طرح توسعه صنعتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 92 ، از صدور 44 مجوز طرح توسعه صنعتی در استان طی سال 93 خبر داد و گفت: این در حالی است که در سال پیش تر 36 فقره جواز طرح توسعه صنعتی صادر شده بود.

وی افزود: انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی در اجرای این طرح‌های صنعتی برای بیش از 1800 نفر اشتغال جدید ایجاد شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار