تا پول به حساب نریزند و قبض برای برخی فرستاده نشود و وصول نکنند، نمی‌آیند. آنگاه آنها می‌خواهند با قال الصادق و قال الباقر اثرگذار باشند.
کد خبر: ۲۲۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ 02 May 2016
به گزارش تابناک مازندران، حجت‎الاسلام شیخ علی‎اکبر ناطق نوری شاگرد سالهای دور شهید مطهری اخیرا در سالگرد شهادت این شهید  و روز معلم به انتقاد از وعاظ پولی پرداخته بود و اینکه در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که تا پول به حساب وعاظ نریزند و قبض وصول نشود، نمی‌آیند!
شخصیت شهید مطهری کسی بود که حتی با آن مقام علمی و بالایشان برای 10 نفر موعظه می‌کردند و اصلا بحث پول هم مطرح نبود. ایشان فقط می‌خواستند که صحبت‌هایشان در آن جمع اثرگذار باشد اما متأسفم که اکنون تا پول به حساب نریزند و قبض برای برخی فرستاده نشود و وصول نکنند، نمی‌آیند. آنگاه آنها می‌خواهند با قال الصادق و قال الباقر اثرگذار باشند. این حرف‌ها دیگر چیست؟!
شهید مطهری به چنین چیزهایی اعتنایی نداشت و فقط برایش تأثیرگذاری مهم بود و تهمت و توهین مهم نبود و بسیار آزاده بود.
به گزارش تابناک/ در سال‎های گذشته برخی انحراف‏ها در مراسم عزاداری و مدیحه‎سرایی به پیدایش برخی وعاظ یا مادحان پول‎محور در بین قشر فرهیخته، معلم‎مسلک و شریف روحانیت و ذاکران اهل بیت منتج شده، موضوعی که شهید مطهری در آثار خود آن را مورد نکوهش قرار داده بود.
این شهید بزرگوار و عالم عامل در کتاب "مشکل اساسی در سازمان روحانیت" پیرامون دریافت پول برای تبلیغ، آنرا مغایر با اخلاص مبغلان دینی دانسته، به آفتی دیگر در دستگاه تبلیغی اشاره می‎کند و به آن، نام دلالی شخصیت‎‎ها می‎‎دهد:«...اینکه کسی که روی کرسی خطابه،روی کرسی حسین‎بن‎علی(ع) قرار می گیرد، به جای اینکه هادی دین و مبلغ دین باشد، دلال شخصیت‎ها بوده باشد و منبر را وسیله‎ی دلالی برای شخصیت ها قرار دهد،متأسفانه یک همچون چیزی در جامعه ی ما هست و همچون استفاده هایی از منبرها می شود.دلالی شخصیت ها که گفتم، فرق نمی‎کند آن شخصیت‎ها چه شخصیت‎هایی باشند، شخصیت‎های سیاسی باشند یا روحانی یا شخصیت دیگر.دلال صاحب مجلس و بانی مجلس باشد یا دلال پیشنماز باشد یا دلال بالاتر از پیشنماز باشد.تمام این ها برخلاف شؤون و حیثی ات منبر است.البته،هرکسی که کاری می کند،می تواند یک توجیه و تأویلی هم برای کار خودش بتراشد،اما بدانید یکی از چیزهایی که کرسی خطابه ی ما را ضعیف،کمارزش و خراب کرده است،همین دلالی ها است،همین اسن که کرسی دلالی شخصیت ها شده؛باید منبر از این آلودگی پاک شود.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار