کد خبر: ۲۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 13 April 2015
رییس سازمان چای کشور به قدیمی بودن باغ های چای گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت : در راستای اصلاح و تقویت باغ های چای کشور 600 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار چایکاران قرار خواهد گرفت .

محمد ولی روزبهان روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری تنکابن در سال 94 که در تالار اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد ، افزود : برای هرس کف بر در باغهای چای 50 میلیون ریال و هرس کمربر 25 میلیون ریال تسهیلات با سود صفر درصد پرداخت می شود و برای بازپرداخت آن دو سال تنفس داده خواهد شد .

وی تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای کشور را یکی دیگر از اقدامات خوب دولت در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت : عدم تامین نقدینگی همواره یکی از مهمترین مشکلات چایکاران بود و تشکیل این صندوق منجر به رفع این مشکل و بهبود تولید چای در کشورخواهد شد.

روزبهان با اشاره به اینکه در اسفند سال گذشته این صندوق با حمایت 25 هزار و 500 خانوار چایکار شروع به کار کرد ، بیان داشت : این صندوق با سرمایه اولیه حدود 80 میلیارد ریال شروع به کار کرد که هم اکنون به 400 میلیارد ریال افزایش یافته و 13 کارخانه چایسازی نیز عضو آن هستند.

رییس سازمان چای کشور ، تصریح کرد : این صندوق اولین صندوق حمایتی است که سهام آن توسط چایکاران و دولت تامین شده و علاوه بر این دولت تدبیر و امید به جهت حمایت از قشر ضعیف چایکار سهام بخش چایکاران را نیز خود پرداخت کرده است.

وی همچنین از افزایش21 درصدی قیمت خرید برگ سبز چای خبر داد و افزود : امسال بیشترین افزایش قیمت محصولات کشاورزی در کشور به چای اختصاص یافته و دولت با انجام چنین اقداماتی به دنبال افزایش انگیزه چایکاران برای تولید بیشتر این محصول است.

روزبهان یادآور شد : باتوجه به شرایط خوب اقلیمی ، چای هایی که در داخل کشور تولید می شود عاری از سم بوده و برای کنترل آفت چای هم از روش های بیولوژیک استفاده می شود و بزودی چای ایرانی بازارهای بزرگ جهانی را از آن خود خواهد کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار