محمدپور گفت: درحال حاضر 12 کتابخانه عمومی در سراسر استان گیلان در حال احداث است که به علت عدم اختصاص اعتبارات کافی روند تکمیل آنها به کندی صورت می پذیرد که در صورت اختصاص منابع کافی این روند تسریع خواهد یافت و با بهره برداری از این کتابخانه های عمومی شاخصهای مطالعه در استان گیلان رشد چشمگیری خواهند داشت.
کد خبر: ۲۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 12 April 2015
به گزارش تابناک گیلان،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان رشت، پیگیری وضعیت تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت در سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان گیلان را از مهمترین خواسته های فرهنگی اهالی فرهنگ و کتاب استان گیلان از رئیس جمهور عنوان کرد.

به گزارش تابناک گیلان،در آستانه سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با جمعی از کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان رشت دیدار و گفتگو کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه ضمن تبریک فرخنده میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، آن حضرت را نمونه بارز همدلی و همزبانی و قدم نهادن در مسیر زندگی ایشان را سعادتی ابدی برای آحاد جامعه عنوان کرد.

امیر محمدپور با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با موضوع همدلی و همزبانی ملت و دولت، آن را اصلی ترین نیاز جامعه امروز بخصوص کتابخانه های عمومی عنوان کرد و نتیجه بدست آمده از این همدلی را در نهایت پویایی و نشاط در کتابخانه ها دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اذعان به اینکه شهرستان رشت با داشتن بیش از 17کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی از لحاظ رتبه استانی و کشوری در شرایط مطلوبی نیست از مسئولین کتابخانه های عمومی خواست با خلاقیت و ورود به عرصه شیوه های نوین تبلیغات سهم بیشتری از جذب مخاطبین به کتابخانه های عمومی ایفا کنند. محمدپورهمچنین گفت با تمام وجود از ایده های خلاقانه در جهت رشد شاخصهای مطالعه حمایت خواهد کرد.

امیرمحمدپور در ادامه این جلسه ضمن اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان گیلان از پیگیری وضعیت تکمیل کتابخانه های عمومی نیمه تمام بویژه کتابخانه مرکزی شهر رشت خبرداد و آن را مهمترین خواسته فرهنگی اهالی فرهنگ و کتاب استان در این سفر عنوان کرد.
وی در ادامه بار دیگر یکی از مشکلات کمبود فضای مطالعه در شهرستان رشت و استان گیلان را عدم اختصاص اعتبارات کافی در زمینه تکمیل پروژه های مربوط به کتابخانه های عمومی دانست و با اشاره به تاخیر 14ساله در تکمیل کتایخانه مرکزی شهر رشت از این پروژه به عنوان نماد مشکلات در این حوزه یاد کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین اظهار امیدواری کرد سفر ریاست محترم جمهور و هیات دولت به استان گیلان فرصت بسیار مغتنم و مهمی برای بررسی مشکلات در حوزه کتابخانه های عمومی و اختصاص اعتبار مناسب برای پیشرفت کتابخانه های عمومی در حال احداث در سراسر استان گیلان و تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت نیز خواهد بود.

محمدپور گفت: درحال حاضر 12 کتابخانه عمومی در سراسر استان گیلان در حال احداث است که به علت عدم اختصاص اعتبارات کافی روند تکمیل آنها به کندی صورت می پذیرد که در صورت اختصاص منابع کافی این روند تسریع خواهد یافت و با بهره برداری از این کتابخانه های عمومی شاخصهای مطالعه در استان گیلان رشد چشمگیری خواهند داشت.

وی اضافه کرد با تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت با مساحت 7600متر مربع شاخصهای سرانه مطالعه در استان به میزان چشم گیری افزایش خواهد یافت. بهبود سرانه فضای مطالعه از رتبه30کشوری به رتبه23 ، ارتقای رتبه سرانه اعضای کتابخانه های عمومی استان از رتبه28 به رتبه22 بخشی از اثرات مثبت اتمام پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت خواهد بود. وی همچنین افزود طبق آخرین برآورد در صورت اختصاص اعتباری بالغ بر 90میلیارد ریال کتابخانه مرکزی شهر رشت در سال 95 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

گفتنی است عملیات احداث پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استاندارد شمال کشور از سال1383 آغاز و هم اکنون و باگذشت بیش از11سال با پیشرفت 40درصدی در انتظار اختصاص اعتبار کافی جهت بهره برداری و استفاده مردم فرهنگ دوست استان گیلان، بویژه شهر رشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار