کد خبر: ۲۲۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 27 April 2016


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش ملی مدیران شبکه‌های توزیع برق کشور امروز به میزبانی استان البرز برگزار شد.

در آخرین بخش از این همایش دقایقی قبل حسین امیری خامکانی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی سال جاری را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری فرموده‌اند.

وی افزود: این نامگذاری در حقیقت مسیر اصلی حرکت کشور در سال جاری را مشخص کرده و همه باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تحقق و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و قطع هرگونه وابستگی به خارج از کشور، باید در الگو و فرهنگ‌ مصرفی کشور تجدید نظر شود.

امیری گفت: یکی از بخش‌هایی که شاهد مصرف بی‌رویه، غیر استاندارد و هدر رفتن منابع ارزشمند کشور هستیم، مربوط به میزان و چگونگی مصرف انرژی است.

وی بیان داشت: در کنار مصرف غیر استاندارد، ما در کشور با مشکل هدر رفتن منابع انرژی به ویژه برق روبه‌رو هستیم که این امر هزینه بسیار سنگینی را به کشور تحمیل می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم باید از هزینه‌های سنگینی که به کشور تحمیل می‌شود آگاه شوند، به عنوان نمونه اگر تنها بتوانیم یک درصد از هدر رفتن برق در شبکه توزیع برق کشور جلوگیری کنیم، با هزینه آن می‌توانیم یک نیروگاه 700 مگاواتی در ایران احداث کنیم.

امیری در پایان گفت: تحقق این مهم هم نیازمند همراهی و مشارکت مردم است و هم باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم را فراهم کنیم که امیدواریم در سال جاری که به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، گام‌های مهمی در این زمینه برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار