رئيس دادگستري شهرستان چرداول گفت: برخورد سريع و قاطع با متخلفان حوزه انتخابات از مهمترين كارها و اولويت دستگاه قضايي است.
کد خبر: ۲۲۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 27 April 2016

رئيس دادگستري شهرستان چرداول گفت: برخورد سريع و قاطع با متخلفان حوزه انتخابات از مهمترين كارها و اولويت دستگاه قضايي است.


به گزارش تابناک ایلام؛سيدعلي نوربخش روز چهارشنبه در جلسه ستاد پيشگيري از جرائم انتخاباتي اين شهرستان اظهار كرد: قوانين و منشور اخلاقي انتخابات توسط نامزدها و طرفداران شان بايد به دقت رعايت شود و چنانچه تخلفي در اين زمينه مشاهده و يا گزارشي دريافت شود به صورت جدي و قانوني با آن برخورد خواهيم كرد.
وي از آمادگي كامل دستگاه قضايي شهرستان براي دريافت گزارش شكايات و همچنين تخلفات حوزه انتخابات خبر داد و افزود: دو شعبه اختصاصي ويژه رسيدگي به اين تخلفات در دادگستري چرداول داير شده است و رسيدگي به تخلفات اين حوزه در اولويت قرار دارد.
نوربخش تاكيد كرد: تلاش و اراده مسئولان اجرايي، نظارت و دستگاه قضايي شهرستان صيانت از آراي مردم و فراهم نمودن زمينه مشاركت حداكثري و حضور باشكوه آنها در مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در روز 10 ارديبهشت است.
رئيس دادگستري چرداول با بيان اينكه بر اساس ماده 66 تخلفات انتخابات همچون خريد و فروش راي، راي با شناسنامه ديگران و جعلي، تهديد و تطميع در شعب اخذ راي، تقلب در شمارش آرا ،ايجاد رعب و وحشت از مصاديق جرائم است، يادآور شد: حبس تا حداكثر 2 سال، جريمه نقدي 15 ميليون ريالي و تنبيهات اجتماعي و اداري در انتظار متخلفان است لذا از همه مي خواهيم رعايت قانون را مد نظر داشته باشند.
وي افزود: شايعه پراكني، تخريب، تهمت، بحران نمايي، وعده هاي توخالي و سياه نمايي وضع موجود از موارد آسيب هاي اجتماعي حوزه انتخابات است بنابراين همه بايد براي ترويج فضاي رقابت سالم و رعايت اخلاق اسلامي تلاش كنيم.
نوربخش با تقدير از حضور باشكوه مردم شهرستان چرداول در دور اول انتخابات گفت: در مرحله اول هيچگونه تخلف انتخاباتي در حوزه اين شهرستان صورت نگرفت كه اين نشان دهنده تعامل و همكاري مردم با عوامل و دست اندركاران انتخابات است لذا از مردم و طرفداران نامزدها مي خواهيم با تمكين به قانون حلاوت و شيريني حماسه حضور خود را افزايش دهند.
شهرستان 67 هزار نفري چرداول به مركزيت شهر سرابله در 35 كيلومتري ايلام قرار دارد. اين شهرستان به همراه شهرستان هاي ايلام، ايوان، مهران، سيروان و ملكشاهي در قالب حوزه انتخابيه ايلام دو كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارند.
مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي روز جمعه 10 ارديبهشت در دو حوزه انتخابيه ايلام و دهلران در استان ايلام برگزار مي شود تا تكليف سه نماينده اين استان در مجلس روشن شود براي فتح اين سه كرسي نمايندگي شش نفر (چهار نفر در حوزه انتخابيه ايلام و 2 نفر در حوزه انتخابيه دهلران) رقابت مي كنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار