سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان:
نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی مصوبه اتمام مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان را از رئیس جمهور و دولت اخذ کرده است.
کد خبر: ۲۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 12 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، شاهین جهانگیری‌بلورچیان ظهر امروز در نشست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به سفر هیئت دولت به گیلان اظهار کرد: نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی مصوبه اتمام مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان را از رئیس جمهور و دولت اخذ کرده است.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه مجتمع فرهنگی لاهیجان موجب شادی هنرمندان این شهرستان شده است، تصریح کرد: مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان از سال 1380 آغاز به ساخت کرده و تاکنون تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید تلاش بسیاری برای آغاز دوباره ساخت این مجتمع صورت گرفته است، تصریح کرد: از سال گذشته مجری ساخت این مجتمع به اداره کل ارشاد گیلان واگذار شده است.

وی از بهره‌برداری فاز نخست مجتمع فرهنگی‌‌ـ‌هنری لاهیجان شامل آمفی‌تئاتر در بهمن ماه امسال خبر داد و یادآور شد: سال گذشته اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 400 میلیون ریال برای اتمام ساخت فاز نخست اختصاص پیدا کرد.

جهانگیری‌ بلورچیان موافقت رئیس جمهور و دولت برای اتمام پروژه را بهترین عیدی دولت تدبیر و امید به هنرمندان لاهیجان عنوان کرد.

وی لاهیجان را یکی از شهرستان‌های مهم فرهنگی و هنری گیلان عنوان کرد و گفت: لاهیجان با وجود برخورداری از ظرفیت‌های زیاد بدون مکان مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بود و در دو سال گذشته تمام مسئولان استان و شهرستان برای پیگیری اتمام ساخت مجتمع فرهنگی بسیج شدند تا به درخواست هنرمندان این شهرستان پاسخ مثبت دهند.

این مسئول تصریح کرد: با فراهم شدن امکانات لازم بهتر می‌توانیم فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی خود را به نسل جوان و آینده‌سازان ایران منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه لاهیجان در تاریخ هنر ایران با اسامی بزرگان زیادی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: هنرمندان لاهیجان در سطح کشور مطرح هستند و در بسیاری از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی درخشیده‌اند.

جهانگیری‌بلورچیان خواستار استقبال هنرمندان لاهیجان از رئیس جمهوری شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار