حضور وزير بهداشت در قم و ديدار با مراجع تقليد و تقدير علما و مراجع از خدمات دولت يازدهم در بخش درمان و سلامت، استقرار مركز نورآوران سلامت در قم، تشييع پيكر مطهر هفت شهيد مدافع حرم و برگزاري مراسم اعتكاف در 22 مسجد از جمله مهمترين اخبار استان در هفته گذشته بود.
کد خبر: ۲۱۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 23 April 2016
به گزارش تابناک قم، حضرات آيات مراجع تقليد ناصر مكارم شيرازي، لطف الله صافي گلپايگاني، حسين وحيد خراساني، سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي، حسين نوري همداني، عبدالله جوادي آملي، سيد موسي شبيري زنجاني، جعفر سبحاني و محمد علي علوي گرگاني در ديدار با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن بر شمردن نقطه هاي مثبت دولت در بخش سلامت و درمان، به صورت ويژه از وزير بهداشت تجليل كردند. 
آيت الله حسين وحيد خراساني گفت: دولت تلاش گسترده را جهت خدمت به مردم انجام داده ، سلام مخصوص مرا به دكتر روحاني رئيس جمهوري برسانيد. 
وي به اهميت موضوع سلامت اشاره كرد و گفت: سلامت اهم مطالب است و هر امر انسان عملا و اخلاقا متوقف به سلامت است. 
آيت الله ناصر مكارم شيرازي در اين زمينه گفت: دولت و وزارت بهداشت در حوزه سلامت تحول ايجاد كردند ولي به اين وضعيت اكتفا نكنيم و بايد جلوتر برويم. 
وي ادامه داد: بايد راه را به مردم نشان دهيم، مساله بيمارستان ها در شرايط كنوني تفاوت پيدا كرده ولي نياز به توسعه بيشتر دارند، بيمارستان ها بايد به گونه اي باشد كه مردم با فكر راحت بتوانند مراجعه و مشكلات خود را برطرف كنند. 
اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه عده اي در مورد برجام بي انصافي مي كنند نيز گفت: با وجودي كه رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت كردند، برخي كه ادعاي پيروي از ايشان را دارند باز در مساله برجام تعبير به خيانت مي كنند. 
آيت الله سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي گفت: دولت در طرح تحول سلامت خدمات ارزشمندي را به مردم ارائه كرده است و در اين راستا هرچه بيشتر به مردم خدمت رساني كنيد، ارزش بالايي دارد. 
اين مرجع تقليد افزود: خدمات رساني به مردم در اولويت هاي كاري دولت قرار دارد كه جاي تقدير و تشكر دارد. 
آيت الله جعفر سبحاني گفت: طرح تحول سلامت كه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي اجرا مي كند، از افتخارات دولت مي باشد؛ جامعه بيمار در علم و دين پيشرفت نمي كند و توانايي حفظ استقلال كشور را نيز ندارد. 
وي با اشاره به اينكه عقل سالم در بدن سالم است ، كم تحركي افراد را از مشكلات جامعه ذكر كرد و گفت: بايد مردم را همچون گذشته به تحرك هرچه بيشتر تشويق كرد. 
آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني نيز خطاب به دكتر قاضي زاده هاشمي گفت: شما انساني وارسته، مومن و متدين هستيد و از جمله سادات به شمار مي رويد و دعا كنيد كه كارها با موفقيت پيش برود، وظايفي كه انجام مي دهيد بسيار مهم و اثر بخش است و از زحمات شما قدرداني مي كنيم. 
وي افزود: كار مجموعه وزارت بهداشت و درمان بسيار با اهميت است و شما و كساني كه با شما در اين راستا كار مي كنند بايد خوشحال باشند و قدر جايگاه خود را بدانند. 
آيت الله صافي گلپايگاني خاطرنشان كرد: در موضوع برجام بايد بكوشيد كه آن چيزي كه خير براي مسلمانان است، انجام دهيد و ارتباط با دنيا داشته باشيد. دراين رابطه بايد سوءتفاهم ها برطرف شود و همه براي همدلي و اتحاد در جامعه تلاش كنيم. 
آيت الله حسين نوري همداني با تقدير از خدمات دكتر قاضي زاده هاشمي گفت: فعاليتها، خدمات، تعهد و دلسوزي شما در تاريخ ما بي سابقه است، از زحمات و تلاش ها، مهرباني ها و تعهد شما از طريق رسانه ها آگاهي مي يابم و دراين زمينه به شما تبريك مي گويم. 
وي دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه توسعه ورزش و برنامه غذايي منظم گامي مهم براي سلامت جامعه است افزود: اگر وزارت بهداشت، ورزش را در كل كشور نهادينه كند به سلامت كمك كرده است.
آيت الله سيد موسي شبيري زنجاني با اشاره به اهميت خدمت به مردم گفت: خدمت به مردم بزرگترين افتخار و نعمت است و ما همواره براي شما دعا مي كنيم، شما در حوزه سلامت جامعه تلاش هاي گسترده اي داريد و همواره در حال خدمات رساني به مردم هستيد كه بايد قدر خود را بدانيد و در اين زمينه گام برداريد و اميدواريم كه عنايات خداوند شامل حال شما شود. 
آيت الله عبدالله جوادي آملي گفت: در حوزه سلامت بايد به سلامت روحي و معنوي توجه داشته باشيم، اگر روح به درستي پرورش پيدا كند انسان از برخي كارها مانند پرخوري كه زمينه سازي بيماري ها ديگر مي باشد، خجالت مي كشد. 
وي افزود: سلامت بدن در گرو سلامت جان است، ما اگر فقط بدن بوديم و جان ما نيز فرع بر بدن بود، بسياري چيزها مهم نبود ولي ما جاني داريم كه فرمانبردار بدن ما مي باشد، بيش از 80 درصد بيماري هاي جامعه ناشي از پرخوري و بدخوري است و برخي چون كرامت روح را كنار گذاشته اند از آمدن ماه رمضان خشنود نمي شوند، در حالي كه ماه مبارك رمضان، ماه درمان است. 
آيت الله علوي گرگاني از استادان برجسته حوزه علميه قم نيز بر لزوم تجميع كليه بيمه هاي درماني در كشور تاكيد كرد. 
وي افزود: بيمه هاي درماني بايد تجميع شود، درست نيست كه در كشور بيمه هاي مختلف وجود داشته باشد، بايد خدماتي كه از سوي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ارائه مي شود، تحت عنوان يكسان براي مردم باشد و بيمه تكميلي نيز شامل همه گردد. 
وي با اشاره به اينكه تمام وزرا تلاش خود را انجام داده اند، از خدمات دكتر قاضي زاده هاشمي تقدير كرد و گفت: در طول اين دوسال خدمات شما را شاهد بوده ايم و اقدامات گسترده اي انجام داده ايد كه قدرداني مي كنيم. 
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ديدار با مراجع تقليد در قم گفت: تمام تلاش ما توسعه خدمات بهداشتي و درماني و خدمات رساني مطلوب به مردم است و در اين زمينه گام هاي اساسي برداشته شده است.
سيد حسن قاضي زاده هاشمي افزود: دولت يازدهم براي 11 ميليون حاشيه نشين در سراسر كشور خدمات بهداشتي فراهم و براي هر سه هزار نفر از آنها نيز يك پزشك و مراقب پزشكي تعيين كرده است.
وي ادامه داد: در هر هفته در يكي از نقاط مختلف كشور، بيمارستان افتتاح مي شود و دو هزار و 500 مركز بهداشت نيز به مراكز بهداشتي كشور اضافه شده است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه مردم با مراقبت از سلامتي خود مانع بروز بسياري از بيماري ها شوند، گفت: بار بسياري از بيماري ها كه روبه افزايش است به نوعي برعهده خود مردم است و اگر ايرانيان از سلامتي خود مراقبت كنند، مي توانند مانع بروز بسياري از بيماري ها شوند. 
وي در حاشيه ديدار با مراجع تقليد در گفت ‌وگو با خبرنگاران استان قم نيز بيان كرد: اين افتخار را داشتم كه در روز ولادت حضرت علي(ع) و در هفته سلامت خدمت مراجع عظام تقليد رسيدم و مثل هميشه از رهنمودها و دعاهاي ايشان بهره ‌مند شدم.
وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي در سفر به قم به همراه تيم همراه خود، چشم 12 بيمار بي بضاعت را جراحي كرد، دكتر قاضي زاده هاشمي همچنين ضمن بازديد از مركز نورآوران سلامت، در جريان نيازها و مشكلات بيماران قرار گرفت. مركز نورآوران سلامت در بيست و دومين سفر استاني خود در شهر قم و در جوار مسجد مقدس جمكران مستقر شد، پزشكان مجرب اين بنياد در يك اقدام خيرخواهانه با سفر به استان هاي مختلف و شناسايي بيماران نيازمند آنها را به صورت رايگان ويزيت مي كنند. 

** پيكر شهيدان حبيب رضايي، مهدي حسيني، عبدالكريم رسولي، سيد حسين حسيني، محمد جواد عسگري، خدابخش محمدي و حسن رضا رستگاري كه بتازگي در سوريه بدست تكفيري ها به شهادت رسيدند، با حضور گسترده مردم از مسجد امام حسن عسكري (ع) به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشييع و پس از انتقال به بهشت معصومه (س) در كنار مزار ساير شهداي مدافع حرم به خاك سپرده شدند.

** سپاه علي بن ابيطالب (ع) قم در بيانيه اي به مناسبت سالروز تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ، كارنامه اين نهاد انقلابي را در تاريخ ايران اسلامي بي نظير و پرافتخار ذكر كرده است.
در اين بيانيه آمده است: سپاه نهادي است كه هم پاي انقلاب متولد و مسئوليت هاي خطير و سنگيني را براي پاسداري از انقلاب و دفاع از نظام و آرمان هاي بلند امام خميني (ره) و شهداي گرانقدر عهده دار شد و در اين راستا كارنامه درخشان، بي نظير و آموزنده اي در تاريخ پر افتخار ايران عزيز به يادگار گذاشته است.

** مسئول ستاد مركزي اعتكاف قم گفت: اين مراسم معنوي با حضور 15 هزار تن معتكف در 22 مسجد قم به مدت سه برگزار مي شود و در نهايت با قرائت دعاي ام داود خاتمه پيدا مي كند. 
حجت الاسلام سيد عليرضا تكيه اي با اشاره به برنامه هاي ديني و فرهنگي ستاد اعتكاف بيان كرد: برگزاري حلقه هاي معرفتي در خصوص مباحث اعتقادي، فقهي و اجتماعي، توزيع بسته هاي فرهنگي شامل كتاب احكام و آداب اعتكاف، برگزاري دعاهاي مختلف از جمله دعاي توسل و زيارت عاشورا، قرائت قرآن و بيان خاطرات جانبازان و ايثارگران از جمله مهمترين برنامه هايي است كه براي اين ايام تدارك ديده شده است.

** توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: شهدا با تقديم جان خويش مدال افتخار براي خود، خانواد، كشور و مايه سرافرازي امت هستند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي در آيين تجليل از پدران آسماني افزود: پس از شهدا تكليف خانواده آنان و مسئوليت ايشان سنگين تر مي شود، علاوه بر وظايف و تكاليف متعارف مومنين، بازماندگان شهدا از افتخارات شهدا نيز بايد مراقبت كنند.

** جانشين سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي با بيان اينكه شهيد سپهبد قرني 11 روز جنگ كردستان را مديريت كرد، گفت: اين شهيد بزرگوار با دستور و فرماندهي قاطع خود كردستان را از گلوي ضد نظام بيرون آورد، ولي در نهايت با جوسازي هايي كه عليه وي صورت گرفت، استعفا كرد.
حجت‌الاسلام عباس محمدحسني در آيين گراميداشت سي و هفتمين سالگرد شهادت سپهبد قرني و 700شهيد ارتش استان قم در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س)، افزود: آن شهيد گرانقدر از نظر مظلوميت در ميان نظاميان مانند شهيد بهشتي در ميان روحانيت بود و همانگونه كه با تبليغات مسموم شهيد بهشتي را در مظلوميت قرار دادند، با شهيد قرني نيز چنين رفتار شد و وي را جنگ طلب معرفي كردند.

**معاون اجرايي و اداري شوراي عالي استانها گفت: ايده ها و پيشنهادات شوراهاي اسلامي استانها، در شوراي عالي استانها و در سطح ملي طرح و بررسي مي شود.
منصور روشناسي در جلسه شوراي اسلامي استان قم در سالن جلسات فرمانداري قم افزود: شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها مي توانند در اخذ تصميمات كلان در شوراي عالي استانها و در دولت مشاركت موثر داشته و كمك كار باشند. 

**همايش سفيران سلامت دانش آموزي، در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش ناحيه دو قم برگزار شد.
معاون مركز فني خانه بهداشت استان قم در اين همايش با اشاره به آغاز هفته سلامت از اول ارديبهشت ماه گفت: دانش آموزان تعداد بسيار قابل توجهي از جمعيت كشور را تشكيل مي دهند، به همين دليل آموزش مباحث حوزه سلامت به آنها مي تواند باعث بالا رفتن سطح بهداشت و سلامت جامعه شود.
مسعود جعفر اسماعيلي با بيان اينكه در طرح تحول نظام سلامت موضوع خود مراقبتي جايگاه ويژه اي دارد افزود: طرح سفيران سلامت هم با همين هدف، با همكاري وزارت خانه هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و آموزش و پرورش به اجرا در آمد.

رئيس مركز فقهي ائمه اطهار(ع) قم گفت: خدمتگزاران به مردم در هر پست و جايگاهي كه هستند، بايد شكرگزار اين نعمت بزرگ الهي باشند.
آيت الله محمدجواد فاضل لنكراني در آيين شكرانه خدمت در قم افزود: خدمت رساني در شهر كريمه اهل بيت(س) از اجر و ثواب مضاعفي برخوردار است و استان قم بايد در همه ابعاد الگو و نمونه باشد.

** مشاور وزير آموزش و پرورش و دبير ستاد همكاري حوزه هاي علميه و وزارت آموزش و پرورش گفت: تربيت نسل جديد فصل مشترك حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش است.
حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ملكي در نشست كارگروه هاي تخصصي ستاد همكاري هاي حوزه هاي علميه و وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات ساختمان مركز همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي قم، اظهار داشت: اين دو مجموعه بايد اين فصل مشترك را نه در اجرا بلكه در سياستگذاري هاي خود به يك فهم مشترك تبديل كنند. 

** مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور گفت: امام جواد(ع) با احياي شبكه وكالت و برقراري ارتباط با شيعيان در مناطق مختلف از اين طريق، مكتب تشيع را تقويت نمود و جامعه تشيع را آماده ورود به دوران غيبت كرد.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در همايش «ابن الرضا(ع)، سيره و زمانه امام جواد(ع)» در سالن همايش هاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم با اشاره به سيره سياسي و فرهنگي امام جواد(ع) افزود: شيعه باور دارد كه امامان (ع)، هم عصمت علمي دارند و هم عملي؛ يعني همانگونه كه در انجام اعمال اشتباه نمي كنند در رابطه با پاسخ گويي به مشكلات و نيازهاي انسان نيز از اشتباه به دور هستند و اين حقيقت در مورد امام جواد (ع) با وجود سن كمي كه در زمان رسيدن به امامت داشتند به خوبي نمايان شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار